12 Şubat 2018 Pazartesi

Farklı Bir Tat: Limon Reçeli

Limon Reçeli

Herkese Merhaba..

Bugün sizlere farklı bir reçel tarifi olan limon reçelinin nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum. Reçel yapmak artık bende farklı bir tutku haline dönüştü. Neredeyse çoğunu denedim sıradan reçeller yerine son zamanlar da daha aromalı reçelleri denemeye başladım.

Sizlerde klasik reçel tariflerinden sıkıldıysanız bu reçel tarifimi mutlaka denemelisiniz derim. Limon reçeli denilince aklınıza ekşi bir tat gelmesin, herkesin çok severek sabahları kahvaltı masasında yiyebileceği aromalı bir tat gelsin..

Gelelim tarifimize şuan da limonlar oldukça güzel seçerken daha ince kabuklu limonlar tercih edin. 1 kilo limondan 1 kavanozdan çok daha fazlası çıkıyor. Ben 1 kilo limona göre tarifi sizlere aktarıyorum. 

Malzemeler
1 kilo limon
2 su bardağı su

5 su bardağı şeker
1 dal Biberiye (isteğe göre) 
Taze nane 

Yapılışı
Öncelikle seçtiğiniz limonları yıkadıktan sonra ortadan 2'ye bölün. Robot yardımıyla içerisinde ki suyunu sıkın. Bir sürehai içerisine limonun suyunu koyun. 



Ardından sıktığınız limonun kabuk içlerinde ki beyazı bıçak yardımıyla soyun. Bıçakla tutup çektiğiniz de rahatça geliyor. Tahta üzerinden ince uzun uzun kestikten sonra küp küp doğrayın. Bir kab içerisine doğranmış kabukları alın. 5-6 defa soğuk su ile yıkayın. 

Derin bir kabın içerisine su koyun ve bir miktar limon dökün kabukları içerisine atarak 1 gece bekletin. Bu şekilde yaparsanız kabuklarında ki acı tamamen gidecektir.  

Ertesi gün tencere içerisine limonun suyunu tamamen boşaltın. 2 su bardağı suyu ekleyin. Limon kabuklarınında suyunu süzüp ekledikten sonra yaklaşık 4 su bardağı kadar şeker katın. Size tavsiyem bir kaşıkla suyun tadına bakın ekşiyse biraz daha şeker ekleyin. 
Bu şekilde kaynatmaya devam edin. Yaklaşık 25 dakika sonra içerisine taze nane yaparağı ve taze biberiye taneleri atın. Bu reçelin tadına çok daha freş yapıyor. Yaklaşık 35 dakika sonra reçeliniz fokurdamaya başlayacaktır. Bir kaşık suyundan alın ve tabağa damlatın. 

Hafif sulu kıvam da akıyorsa olmuş demektir. Çok fazla kaynatırsanız marmelat olur ki tadı yine çok güzel oluyor, tecrübeyle sabit 😊Kavanoza reçeli boşaltmadan önce içerisinde ki taze nane yapraklarını alın. Biberiye taneleri isteğinize göre kalabilir. Reçeliniz hazır buzdolabı yerine dışarda bekletin. Umarım sizlerde benim kadar beğenirsiniz afiyet olsun..

@Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır..

5 yorum:

  1. Farklı reçeller ben de çok denemiştim! Kivi ve muz reçeli yapmışlığım var :) küçük oranlarda sabah yapıp kahvaltıya yerdim :)
    Limon-portakal reçellerinin daha zahmetli olduğunu biliyordum.
    Ama güzel anlatmışsınız. Kokusu geldi buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim evet küçük küçük kabukları doğramak çok uğraştırıyor. muz ve kivi reçelini denemek için güzel fikir verdiniz mutlaka onlarıda deneyip bloguma yazacağım :)

      Sil
    2. Benim reçeller az miktarlar için ve hep 'üzerine şeker ekle, sulansın ve kaynat' mantığına dayanıyor :) ben beğenmiştim.

      Evet! Bu reçel bende hep vakitli yapılacaklarda. Hatta portakal kabuklarını da hep saklarım ama kısmet olamadı. Bu anlatım güzel geldi, deneyeceğim..

      Sil
    3. Ablam ev yapımı reçel sevince bende her çesidini yapmaya çalışıyorum artık alısıyosunuz şeker oranına suyuna :)

      okumanız bile beni çok mutlu etti, denediginizde umarım tadını seversiniz siz şekerini bol koyun ;)

      Sil
    4. Bence de reçel evde yapılmalı! Dışardaki kıvamlı hazır reçeller jelatin havası veriyor... Şekerle çok aram yok benim :) ama anladığım kdrıyla acılığı bastırmak lazım ;) dikkate aldım ;)
      Elinize sağlık :)

      Sil