2 Ekim 2018 Salı

Mevsiminde Kolay Ayva Reçeli

Mevsiminde Kolay Ayva Reçeli
Şimdi meysiminde ayva reçeli yapmaya ne dersiniz? Bu benim üçüncü ayva reçeli yapışım hem yapması inanılmaz keyifli hem de sıcacık kaymağın üzerinde tatlıyı yemesi.

Reçelleri çok seviyorum hele bir de ev yapım olunca tadına daha da bir doyulmaz oluyor. Annem çalıştığı için reçel yapmaya ne yazık ki zamanı yok.. Durum böyle olunca mutfağı ele geçirmek bana kalıyor. Aslına bakarsanız durumdan da çok şikayetçi değilim.

Bu yaz çok fazla reçel yaptım. İlk portakal reçeliyle başladım ardından çilek, şeftali, limon derken baktım ben reçel yapmayı baya baya sevmeye başladım. Aroma tatları çok seviyorum eve gelen misafirlerimizde kahvaltıda reçelleri tattığı zaman tadı çok farklı diyorlar, bu beni çok mutlu ediyor. 

Bugün de sizlere hazır mevsimi iken ayva reçelini nasıl yaptığımı ele almak istedim. Birçok sitede yapımıyla ilgili aynı detayları görebilirsiniz. Ancak ben biraz daha aromalı olması için yapılışını biraz değiştiriyorum.


İlk önce malzeme olarak 5 adet orta boy ayva, yarım limon, 4-5 su bardağı su, 3,5-4 su bardağı şeker ve 4-5 adet karanfil gerekiyor. Ayvaları geceden güzelce yıkadım ve dış kabuklarını soydum. Ortadan ikiye bölerek çekirdeklerini küçük bir tabağa koydum. Ardından dilimleri patates cipsi gibi uzunlamasına doğradıktan sonra küçük üçgenler şeklinde kestim. (Siz sevdiğiniz gibi doğrayabilirsiniz)

Geniş bir kabın içerisine limonlu su yapıyorum ve doğradığım her ayvayı bu suyun içerisine atıyorum. Sabah bunları bu şekilde koyduktan sonra üzerine karanfilleri atıyorum. Yaklaşık 4-5 saatten fazla bu şekilde bekletiyorum. Hem ayvalar yumuşuyor hem de karanfil tadını veriyor. 

Sonrasında tencereye bu limonlu su ve ayvaları koyun. İçerisinde ki karanfilleri alın ben sadece 2 tane tencerede bıraktım. 10 dakika boyunca kaynatın. On dakika sonra içerisine toz şekerinizi ve ayva çekirdeklerini atın. Ben az şekerli sevdiğim için suyu biraz daha arttırıp şekeri dengeliyorum. 

Sizlerde şekeri ekledikten sonra kaşıkla mutlaka tadına bakın. Ayva reçelin de şeker oranını biraz arttırın çünkü hem ayva şekeri çok hızlı çekiyor hem de reçel oranınız artıyor. Yaklaşık 20 dakika sonra kaşıkla tabağa suyunu damlatın. Burada 1 dakika bekleyin ve kıvamına bakın. 

Eğer sıcakken hemen bakarsanız cıvık olur. 1 dakika kadar bekleyin. Reçelin soğuduktan sonra da koyulaştıgını düşünürsek çok aşırı kaynatmayın. Kaynatırsanız da marmelat olmuş olur, geçmiş olsun onun da tadı güzel oluyor ☺️ Hepinize afiyet olsun.

@Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır..

2 yorum: