21 Kasım 2018 Çarşamba

Portakallı Havuçlu Cevizli Kek

Basit Kek Tarifi

Zaman ne kadar çabuk geçiyor böyle kendimi Nisan - Mayıs aylarındaymışız gibi hissediyorum. Adeta yaz ayına daha gelmemiş gibi sankim tatile çıkacakmışım gibi duygular karmaşındayım. Oysa şunun şurasında Aralık ayına ne kalmış..

En sevdiğim mevsime yani kış aylarına geçiş yaparken kendimi mutfaktan çıkaramıyorum. Bütün gün tatlılar, pastalar, makarnalar yapabilirim. Sonrasında mutfaktan çıkamayacak kadar kiloya da sahip olabilirim tabi o yüzden siz bana bakmayın diyorum.

Konuşmaktan asıl mevzumuz olan kekten bahsetmeyi unuttum. Bu arada kekin adını başlıkta kısa tuttum aklımdakini başlığa yazsam valla beni yorum yağmuruna tutarsınız böyle başlık olur mu diye 🙈🙈 Annemin diyişi ile 'maşallah içinde yok yook' olsun bari. Gelelim kekimizin malzemelerine..

Malzemeler

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket karbonat (Dr.Oetker hazır 1 tatlı kaşığına karşılık gelecek şekilde pakette satılıyor)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 adet rendelenmiş havuç
1 adet portakalın dış kabuğu rendelenmiş
1 adet limonun dış kabuğu rendelenmiş
Yarım su bardağı fındık
Yarım su bardağı ceviz
Alabildiği kadar un
Kolay Kek Tarifi
Havuçlu Cevizli Tarçınlı Kek
Yapılışı

≈ Yumurtaları iyice köpürünceye kadar mikserle çırpın. İçerisinde şekeri de ekleyerek 3-4 dakika çırpın.

≈ Süt ve yağıda ekledikten sonra tekrar çırpın. Vanilya, kabartma tozu, karbonatı, tarçını ekleyin ve güzelce mikserle çırpın.

≈ Havuç, portakal ve limonu katın. Ardından fındık ve cevizi de katıp mikser olmadan çırpıcıyla karıştırın. 

≈ Kıvam alana kadar un ekleyin. Kek kalıbının yağlayın ve harcınızı kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 180° fırında kapağını açmadan pişirin.

Dip Not: Ben un olarak tam buğday unu kullandım. Kek kalıbını katı margarin ile yağladım ve dibine undan çok az serpip harcı kalıba döktüm. 

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. Barış dolu bir dünyaya uyanmak dileği ile..!

63 yorum:

  1. Lovely post dear! Have a great week! xx

    YanıtlaSil
  2. Havuçlu cevizli keki çok severim ama portakal kabuğu eklemek aklıma gelmezdi, deneyeceğim. Ama bir tatlı kaşoğı karbonat çok değil mi? Bir çay kaşığından fazlası acı bir tat verir diye biliyorum.. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bende portakal, limon çok sevdiğim için ekledim hoş tat vermişti 😊 Tadı acı olmadı aslında bu dr.oetker markasının arkasında 1 tatlı kaşığına denk gelir yazıyordu bende hepsini koydum 🙈 İnstagramda takip ettiğim sayfalardaki arkadaşlarda öyle koymuştu birdaha ki sefere azaltabilirim bende o zaman 😉💕

      Sil
  3. Bayılırım nefissss olmuşşş

    YanıtlaSil
  4. Çok istah açici görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Hakikaten yok yok Gözdecim...Yemede yanında yat..:)) Ellerine sağlı. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülizzz 😊 Senin yaptıkların kadar güzel olmuş mudur ki benimki 👯 Teşekkür ederim öpüyorum çocuklarla seni 😽

      Sil
  6. eline sağlık hakikaten yok yok ve çok da leziz görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde daha fazla malzeme olsa inanın koyardım İrem Hanım 🙈 Güzel oldu ama tadı 👍

      Sil
  7. çok leziz gözüküyor canım eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çook güzel görünüyor Gözde ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesli 😍 Teşekkür ederim canım benim daha güzelleri senin mutfağında pişsin 💙

      Sil
  9. Çok güzel görünüyor.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Eline sağlık canım harika görünüyor, gece gece canım çekti. :)) bende bu aralar sürekli tatlılar yapıyorum yemem yasak olmasına rağmen kaçamak yapıyorum, dayanamıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yorumunu görünce mutlu oldum biraz geç dönebildim 😊 Senin arada kaçak yapman normal ama 👶 Bebişi de seni de öpüyorum 💛

      Sil
  11. Gözde'cim çoook severim. Fotoğrafların da müthiş canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçecim çok teşekkür ederim 😊 Arada mutfaktan çıkamıyorum 😋 Şimdi havalar soğuk olduğu için çayla beraber çok güzel oluyor 😌

      Sil
  12. Elimden böyle şeyler gelmez hep hazır alırım :) Kek ve kahve ders çalışırken güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemekte fayda var derim 😊 Kek ve çay benim tercihimdir kahve çok tüketmediğimden sevemiyorum 😐

      Sil
  13. Gözdem ellerine sağlık... Çok güzel görünüyor :) Tarifi de not aldım. Ay dur kalkıp bir kek yapayım :) Evdeyim zaten ehe :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'mmmm 💖 Şuraya bir sürü kalp koymak istiyorum lakin insanların gözünü bozmayayım diyorum 😌 Sen yaparsın bilmez miyim seni o şahane sofraların fotoğraflarını gördükten sonra yıkılmışlığım var malum 🙈 Birde ekmek yapıyor hatun benim elimden o gelmez 😂

      Sil
  14. ni kadan güzel görünüyorlarrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha Merve'm sen gel sana daha güzellerini yaparım 😚

      Sil
  15. Ellerine sağlık canım nefiiiis olmuş :)

    YanıtlaSil
  16. Lezzetli gözüküyor havuç sevmediğim için portakal ve limonu fazla koyabilirim sanırım :) Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 Havuç ve tarçın kekde lezzetli oluyor ☺️ Tabi siz damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz 😉

      Sil
  17. Çok güzel görünüyor gerçekten, eminim lezzetlidir, bizim ufaklık için bir de bunu deneyeyim :)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sever o zaman diyorum, çocuklar için dışını süsleyebilirsiniz hoşlarına gidebilir 😊 Teşekkür ederim 💖

      Sil
  18. Bunu da deneriz bir ara. Bugünün seçimi senin meyve soslu kurbişin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu yorumunu gördüm kurabiyem için çok mutlu oldum, inşallah Ata da sevmiştir kurabişleri 😌 İkinizi de öpüyorum 💙

      Sil
  19. Çok lezzetli görünüyor Gözdee, sadece ceviz koymasak daha güzel olur sanki :D Kuru cevizle aram biraz limonidir de :D Ayrıca harika fotoğraflar çekiyorsuun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salıncak 💛 Ceviz annanemin bahçesinde toplayıp yerdik ablamla çok severdim 🙈 Olsun sen cevizsiz daha güzelini yaparsın 😉 Çok teşekkür ederim mutlu oldum böyle söyleyince değer verdiğim şeyler farkediliyorsa ne mutlu bana 😽

      Sil
  20. En sevdiğim kek tariflerinden biridiiir <3 Özellikle kış aylarında sıcacık kahve ve çayla mükemmel oluyor, canım çekti vallahi :D Ellerine sağlık canımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay çaayy diyorum o zaman ☕️ Kış çocuğu olduğum için çay - kek, kurabiye - çay bu ikililere bayılıyorum 😊 Tamda bu havalara uygun ☔️ Teşekkür ederim 😚

      Sil
  21. Ya neden ben varken yapmıyosun ki ben gidince zaten hep 😓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahhaha 😂😂 Sanki sana daha güzellerini yapmamışım gibi söylüyorsun 😳 Tamam bundan da yaparız 😉

      Sil
  22. Karbonat denemedim kekde canım. Kayınvalidem çok güzel kek yapar bende ondan öğreniyorum yemek yapmayı :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tesadüfen instagramda takip ettiğin birisinden öğrendim, denemelisiniz derim 😉 Şanslısınız o zaman şimdi ne güzel tarifler vardır sizde 😊

      Sil
  23. Ellerine sağlık çok şahane gözüküyor, tam bir kış keki deneyip tatmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu ara havalar hep yağmurlu kesinlikle çok güzel gider 😌

      Sil
  24. Fotoğrafa bakınca acıktım resmen.Bu ne güzel bir kektir.Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benim 💕 Müsait olduğunda akşam battaniye sıcacık çay ve kek birde film izlersin ohhh mis gibi 😌

      Sil
  25. Ellerine sağlık canım :) Çocuklarla haftasonu okul olmadığı için yaparım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 Çok şanslılar o zaman hazır haftasonu geldi 😋

      Sil
  26. Looks delicious!

    Thank you for following my blog dear, I followed you back. Keep in touch <3

    YanıtlaSil
  27. Hello,
    I follow you back with pleasure at GFC #487, Google Plus (Nancy T.) an on Facebook (Nancy Tautenhahn).
    Have a nice weekend.
    Nancy :)
    OrangeCosmetics
    Facebook
    Bloglovin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi, Thanks for following 😌 Happy weeks ☀️

      Sil
  28. Nasılda canım çekti bilemezsiniz. Tarifiniz ve sunumunuz çok güzel görünüyor. Hafta sonu deneyeceğim.:) Buarda sayfanızı bugün keşfettim sizi takibe aldım. benim bloğuma da beklerim.

    http://mothers-dream.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim 😊 O zaman şimdiden afiyet olsun diyorum 💕 Blogunuzu ziyaret edeceğim

      Sil
  29. Hımmm nefissss kek canavarı biri olarak görseldekinin içine düştüm:)tadanlara afiyet olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😌 Annemler çok sevdi müsait olduğunuzda denemenizi tavsiye ederim 😚

      Sil
  30. Eline sağlık canım çok güzel görünüyor :*

    YanıtlaSil
  31. Eline sağlık kek çok güzel görünüyor. Bazen bende hızımı alamayıp kahve tarçın portakal kabuğu kuru üzüm evde gözüme takılan ne varsa koyuyorum kekin icine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zülal 💖 Evet bazen yapıyorum öyle mutfakta gözüme ne denk gelirse ekliyorum 🙈

      Sil
  32. Merhaba 😊 Hoşgeldiniz bloguma mutlaka ziyaret edeceğim 👯

    YanıtlaSil