5 Kasım 2018 Pazartesi

Basit Un Kurabiyesi Yapımı

Basit Un Kurabiyesi

Küçüklüğümde annem, ablamla bana hep un kurabiyesi yapardı o zamanlar onunla beraber yapmayı çok severdim. Dilim dilim keser üzerine çatalla bastırırdı, fırının önünde beklerdik pişsede afiyetle yiyelim diye. 

O zamanlar tabi kurabiye yapımını izlemek filan gözümde çok büyük işler gibi gelirdi. Geçtiğimiz günlerde bende un kurabiyesi yapmak istedim. Annemin yaptığı kadar çok lezzetli olmasa da misafirlerimizin hepsi afiyetle yedi bende sizlerle bu basit tarifi paylaşmak istedim.

Malzemeler

1 paket teremyağ (250gr)
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un (Yumuşak hamur elde edene kadar)
 Unlu Kurabiye Tarifi
Un Kurabiyesi Yapımı
Yapımı

≈ Oda sıcaklığında ki teremyağı derin bir kabın içerisine aldıktan sonra içerisine pudra şekeri, kabartma tozu ve vanilyayı da kattıktan sonra yoğurmaya başlayın.

≈ Unu yavaş yavaş ekledikten sonra hamuru yağurmaya devam edin. Unu çok fazla koymayın yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde etmeye çalışın.
basit un kurabiyesi tarifi
Un Kurabiyesi Tarifi
≈ Hamuru buzdolabında ağzını kapatarak 10 dakika bekletin.

≈ Benim yaptığım gibi 4 eşit paraçaya böldükten sonra ceviz büyüklüğünde minik yuvarlaklar yaparak tepsiye dizin. 

≈ Hepsi bittikten sonra üzerine bıçak yardımı ile artı işareti yapın.

≈ 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 - 20 dakika boyunca pişirin.
un kurabiyesi yapımı
Un Kurabiyesi Nasıl Yapılır
≈ Kurabiyeyi kaldırdığınızda altı pembeleşmişse pişmiş demektir. 

≈ İyice soğuduktan sonra pudra şekerini serpebilirsiniz. 

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. Barış dolu bir dünyaya uyanmak dileği ile..!

65 yorum:

  1. Gözdem ellerine sağlık... Un kurabiyesini çok severim, çayla ne güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'm 😊 Aynen öyle yaptım akşam güzel oluyor 😚

      Sil
  2. un kurabiyesine bayılırım uzun zamandır yapmıyordum bu paylaşım iyi oldu :)

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, o zaman yakın zamanda yapmalısınız 😌 Ben artık ayda 1-2 defa yapıyorum 😊

      Sil
  3. Çok severim :) Biri yapsa da yesek gillerdenim :D :D Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah 😀 Ay ben seve seve yaparım çok kolay ve keyifli 😊 Şurdan ikram edebilsem ne güzel olacak 😉

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, bende çok seviyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye sevilmez mi ki 😌 Teşekkür ederim Çağlacım 😉

      Sil
  5. ellerinize sağlık biraz kalorili oluyorlar ama ben de çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke ona da bir çare bulabilsek 1 kalıp yağ girince içine benimde gözüm korkuyor 😢

      Sil
  6. Kurabiyeleri çok sevmesem de un kurabiyesini yerim :) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 Evet un kurabiyesi pudra şekerli olduğu için güzel oluyor 👍

      Sil
  7. Ben de çok severim bu tarife göre yapayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman mutlaka deneyin derim İrem Hanım 😊

      Sil
  8. Ben fındık büyüklüğünde hayal ettim kahvemin yanında ohhhhh misss ama oldu mu şimdi nasıl da canım istedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bende Türk Kahvesinin yanına koyuyorum bir tane çok güzel oluyor 😌 Keşke şu ekrandan uzatıp ikram edebilsem 🙈

      Sil
  9. Benim becerikli arkadaşım :) Maşallah sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😻 Ay nasıl mutlu oldum şimdi canımsın 😚

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. O zaman geriye boş vakitte yapması kaldı 😉

      Sil
  11. Bayılırımmmmm un kurabiyesine :D bende yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangimiz sevmedi ki çılgınlar gibi 😊 1 tepsi iki gün gidiyor, bizim evdeki kurabiye canavarlarına 1 gün yetti gerçi 😌

      Sil
  12. Ellerine sağlık ımm çok severim un kurabiyesini :)

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık Gözde. Çok severim ve yapmayı hiiiç bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm 😊 Aslında bunu yapması çok kolay hiç bilmeyen biri bile rahatça yapabilir 😉 Olmadı hazırını alırız 🙈

      Sil
  14. Lovely post dear!Have a great week! xx

    YanıtlaSil
  15. Un kurabiyesini çok severim. Bu tarifi kaydettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığınızda umarım seversiniz bol pudra şekerli 👏😉

      Sil
  16. Ellerine saglik gece gece üsenmesem kalkip yaparim yani canim cekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ya bende diğer blogger arkadaşlarda görünce aynısını diyorum 😊 Normalde de zaten üşengeç birisiyim 🙊

      Sil
  17. Yapması çok basit tadı güzel olur un kurabiyesinin. :) Ellerine sağlık gözdecim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle 👍 Malzeme olarakta çok iyi, teşekkür ederim 😚

      Sil
  18. Tatil sonrası kendimi diyete aldığımdan daha bir çekici göründüler gözüme.İstediğim kiloya kavuşunca deneyeceğim mutlaka...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hayinlik etmişim kapatın bakmayın Filiz Hanım 😌 Arada 1-2 tane kaçamak hakkımız da olsun ama 🙈

      Sil
  19. Ellerine sağlık ne kadar güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize mutlu oldum 😊

      Sil
  20. komşum ellerine emeğine sağlık, bir de badem at bir daha yapınca =))
    Ben tabağı çok beğendim, öyle düz beyaz/krem bir tabak istiyorum, bulamıyorum =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşummmm 💖 bidakine öyle yaparım hatta hazırını alıyodum iyi ki söyledin kendim yaparım artık 😚 Tabakları geçen sene ablamla almıştık 😄 Bunlar çok kullanışlı oluyor günlük kullanımda üstelik çok uyguna almıştık 😉 Ablama sorunca sana yazarım nerden aldığımızı 😊

      Sil
  21. Un kurabiyesi sevmeyen var mıdır bilmiyorum. Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varsa da çok az kişi vardır bence Nilgün Hanım 😉 Çok teşekkür ederim 😚

      Sil
  22. Canım son yazımda seni mime davet ettim, umarım katılırsın <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağlacım bloguna uğrayacağım, inşallah söz veremiyorum çok yetişemiyorum 😔😔

      Sil
  23. OOoooooo miiiiissss .... En sevdiklerimden ...
    Emeğine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemika 😊 Çok teşekkür ederim 😌 Kahvenin yanında güzel oluyor 😋

      Sil
  24. nefis görünüyor.Elinize sağlık.Bayılırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok mutlu oldum 😊 Siz daha güzellerini yapıyorsunuz benim ki basit kaldı 😌

      Sil
  25. Güzellikkkk 😍 Ay inşallah ya nasip olursa beraberde yeriz 😚 Sen benden daha güzellerini yaparsın 💕

    YanıtlaSil
  26. Mükemmel görünüyor, mutlaka deneyeceğim :) Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, afiyet bal şeker olsun 😊

      Sil
  27. çayın yanında harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle akşamları televizyon karşısında yemelik 😌 Teşekkür ederim 😚

      Sil
  28. Un kurabiyesine bayılırımmm :) Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim 😊 Çayın yanında çok güzel gidiyor 😉

      Sil
  29. Merhaba Gözde hanımcım. Görüntü bile bazen yetiyor insana. Ellerinize sağlık. Her şey bi yana şu klasikleşmiş olan nefis un kurabiyesi lezzeti bir yana. Muhteşem. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel Hanım çok teşekkür ederim 😌 Kurabiye yapmak istediğim ilk anda un kurabiyesi yapıyorum yapımı çok kolay olunca insanın sürekli yapası geliyor 😊😊

      Sil
  30. Çok teşekkür ederim tadı da çok güzeldi 😊😌

    YanıtlaSil
  31. Nefiss görünüyor Gözdemm ellerine sağlık. Yanında bir demlik çay ohhh miss valla miss 😄. Afiyet olsun bu arada 🤗.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zehra'm 😙 Aynen öyle yaptık çayla beraber bitirdik hepsini 🙈

      Sil
  32. Nasıl güzel görünüyor ve nasıl canım çekti...
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sıralar mutfağa sarmış durumdayım sürekli farklı şeyler deniyorum 🙈 Un kurabiyesini hem yapmayı hem de yemeyi çok severim 😊

      Sil
  33. un kurabiyesine bayılırım ne zamandır sağlam bir tarif arıyordum süper oldu :)

    YanıtlaSil