23 Aralık 2015 Çarşamba

Gizem Dolu Bir Kitap: Mart Menekşeleri

Mart Menekşeleri kitabı
Blogu yeni açtığım dönemde sizlere Sarah Jıo'nun ilk okuduğum ve beni diğer kitaplarını almam yönünde etkileyen romanı Böğürtlen Kışı kitabından bahsetmiştim. Böğürtlen Kışı ile başlayan yolculuk Mart Menekşeleri ve Gündüz Sefası ile devam etti. 

Okuduğum bu üç kitabına rağmen yine de favori kitabım Böğürtlen Kışı kar eşliğinde okuduğum sıcacık bir kitapdı benim için. O yazımı okumak isteyenler buradan ulaşabilir tık tık.. Mart Menekşeleri de sonbaharı karşılarken okuduğum kitabıydı. 

Gelelim Mart Menekşelerine, Sarah Jıo'nun kitapların da oldukça akıcı bir yazım dile hakim. Başlarda olaylara adepte olmaya çalışırken kitabın sonunu getirene kadar sabırsızlanıyorsunuz. Ben kitabın son sayfasına gelene kadar uyuyamıyorum açıkçası :) Gece saat 3 elimde kitap, başucu lambamdan gelen hafif loş ışık ile Emily’nin başına gelenleri okurken sayfalar arasında kayboldum.
Oldukça duygu yüklü bir kitapdı yer yer üzüldüğüm noktalar oldu. Eğer kitapda ki karakter çok güçlü bir tasvire sahipse onu anlamak için, acaba ben olsam nasıl olurdu derim burda da Emily’nin yerine çoğu kez kendimi koydum. Kitabın son sayfasına gelip kapağını kapattığım da doğruyu söylemek gerekirse vedalaşmam biraz zor oldu. 

"Gerçek aşkı yaşadığına inanan ünlü yazar Emily Wilson, kocasının başka bir kadını ona tercih ettiğini öğrenince, hayal kırıklığına uğrar. Tüm bu olanlara rağmen yine de tek bir damla gözyaşı dökmez. Büyük yengesi Bee, Mart ayını Bainbridge Adasında geçirmesi için onu davet eder. Emily ruhunda açılan yaraların iyileşmesi umuduyla, bu teklifi kabul eder.

Adanın mistik havasıyla huzuru yakalamaya çalışan Emily, 1943 yılında yazılmış kırmızı kadife kaplı bir günlük bulur. Bu günlük onu geçmişin tozlu sayfalarına hapsolan gerçek bir aşk hikâyesine ve altmış yıllık bir aile sırrına götürecektir..."
Kitap bitmeseydi dedim belki de Sarah Jıo'nun yazı dilini sevdiğim için bu bana böyle hissettiriyo. Eğer Sarah Jıo ile yolunuzu hiç kesiştirmediyseniz ilk durak noktanızı Böğürtlen Kışı yapın, daha sonra rotanızı Mart Menekşelerine çevirin derim. Soluksuz okunacak romanların sahibi için tam adres Sarah Jıo :)

Bir nokta da bana Canan Tan'ı da anımsatmıyo değil, onun da kitaplarında bir devam serisi vardır üniversitede başlayan aşk hikayesi yer alır konularında Sarah Jıoda da  editörlük ve yazarlığa çok rastlayacaksınız. 

Kısacası dicem ama yazı uzun oldu hazır havalar soğukken içinizi ısıtacak Sarah Jıo kitaplarını alıp battaniye eşliğinde okuyun derim. Yanında da güzel bir kahve ee daha ne olsun, hepinize keyifli okumalar diyorum. Sizlerde kitap hakkında ki düşüncelerinizi bana aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz, hoşçakalın.

Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder