18 Haziran 2016 Cumartesi

Kapalı Gişe Yalnızlık & Serkan Özel

Kapalı Gişe Yalnızlık

Herkese Merhaba,

Kitabımın son sayfasını da okumamla beraber daha son kapağını bile kapatmadan bloguma kitapla ilgili düşüncelerimi yazmaya geldim. Sıcağa sıcağına kitapla ilgili olumlu ve olumsuz eleştirilerimi yapabileceğim.

Öncelikle Serkan Özel’in ilk defa bir kitabını okudum. Daha önce ‘Sıcak Ayaz’ diye ilgi gören bir kitabı varmış ben okumadım. ‘Kapalı Gişe Yaznızlık’ kitabını da 2 yıl önce sinemadan çıktıktan sonra sevdiğim kitapçının kapıya koyduğu sepet içerisinden görüp almıştım. Okumak şimdiye nasip oldu diyebilirim.

Ben daha kitabın sonuna gelmeden sıkılmaya başladım. Ne olursa olsun sevmesem de yarım bırakmayı sevmediğim için kitabın sonuna kadar okumaya devam ediyorum. Bu kitapta da sonuna kadar okumaya devam ettim. Buram buram eski sevgiliye gönderme, ayrılık, aşk acısı üzerine yazılmış. Kitabın tamamı aşk acısı üzerine olunca ister istemez sıkıldım.
Kapalı Gişe Yalnızlık - Serkan Özel
Kapalı Gişe Yalnızlık Sözleri
Belki yazar ilişkisinde yaşadıklarını hikaye gibi ele alsa bu kadar bunaltamayacaktı beni. Yazılan 2-3 sayfalık denemeleri sürekli pişman olacaksın ya da gittin, kaybettin gibi kelime oyunları olunca bir süre sonra sanki başta okuduğum satırlar sonda da aynıymış gibi hissetmeme yol açtı. Kısaca kitap kısa kısa hikayelerden oluşuyor. Hikayeler bittiğinde şiirsel ifadeler yer alıyor. Ben en çok 'Kendinden Ödersin Aşkı' bölümünü sevdim. 

Size tavsiyem kitabı baştan sona okurken sıkılırım derseniz ara ara açıp istediğiniz bölümü okuyun, bu şekilde sevebilirsiniz. Kitapta sevdiğim sözleri yazmadan önce, diğer yazımda çiçeğim çok sorulmuştu bu defa ortancalarımı kullandım fotoğraflarda. Eskiden annanemin evine gittiğimizde kapıdan daha girmeden ortancalar karşılardı bizi bayılırıdım o görüntüye :)
Serkan Özel
Kapalı Gişe Yalnızlık Arka Kapak
"Kaç katil gördüm, hiçbiri senin gibi seve seve gitmiyordu. Ve kaç ceset gördüm hiçbiri senin kadar soğuk gelmiyordu."

"...Çünkü her aşk kendi içinde doğurur ayrılığı."

"Sarılmak gitmeye yakın, kalmaya biraz uzak olmakmış. Biraz vedalaşma, biraz da merhaba barındırırmış içerisinde."

"Bazı aşkların koşulları farklıdır. Senin tek koşulundur koşulsuz sevmek. Onun ise ilk koşuludur zoru görünce terk etmek.."

"Çünkü müzik; aşkın ekmeği, gökkuşağında bildiğim en iyi renklerden biri, hayallerimin sokak lambası, umutlarımın ise gece vakti doğmuş güneşi gibi benim için."

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. Barış dolu bir dünyaya uyanmak dileği ile..!

62 yorum:

  1. Gözdeciğim şahane fotoğraf olmuş ....
    Yazarı twitter alıntı sözlerinden hatırlıyorum ; her iki kitabı için de ...
    Alıntıları okumak inanılmaz keyifli ... Ama aşk vıcık vıcık ya da acıdan kavrulmuş sürekli yan kahrol vs bana göre değil ... Demek ki ben kitabı değil alıntılarını takip etmeliyim ... Kendi fikrim ;)
    Emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemika 😍 Evet sosyal medyada çok paylaşıldı öyle olunca da zaten en güzel yerler yayınlanmış oldu bi esprisi kalmadı :( Kesinlikle ara ara açıp bakıcaksın ve alıntıları okuyacaksın o zaman daha keyifli olur ;)

      Sil
  2. Gözde'cim sen beğenmemişin ama tam benlik bir kitapmış kısa hikayelerle dolu olanları artık daha çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığım çoğu kitaplar kısa hikayelerden oluşur, bende deneme üzerine olan kitaplara bayılırım ama bunda eski de kalınan bi aşk acısı üzerine olunca hep insan sıkılıyor belki o kişiyle yaşadığı anılarını yazsaydı severek okurdum :))

      Sil
  3. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    YanıtlaSil
  4. Bana da fenalıklar gelir böyle kitapları okurken. Belki aşk acısı çekenler sevebilir.

    Aslında zamanımıza yazık. Sarmadıysa bırakmak en iyisi. O kadar çok kitap var ki okunacak. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim tarzım deneme üzerine olan kitaplar ama yazar sürekli aşk acısından bahsedince ısınamadım bütün olarak düşündüğümde yine de güzel sözler vardı :) Bende bir dolu okunacak var eyvahlar olsun diyorum kendime 🙈

      Sil
  5. Ben de sevmediğim bir kitap olursa kafamı meşgul etmesin diye son bölümünü okuyorum öyle bırakıyorum. Bu da bi yöntem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha 😂 Buda iyiymiş tuttum ben bunu 😉

      Sil
  6. resimler çok güzel olmuş bu arada bana sıkıcı gelmezdi ama aynı kelimr oyunları varsa boğar insanı tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesli 😊 'beni bırakıp gittiğine pişman olacaksın, işte dönsen de ben olmayacağım' kitabın sonuna geldiğimde yine aynı şeyleri okuyunca zorlandım bitirmekte 😔

      Sil
  7. aşk acısı mı☺️ benide sıkardı ☺️ ama kapak tasarımı harika, bir zıtlık var ki kitap kapağındaki çiçekte sonsuz bağımlılığı sevgiyi ayrılmamayı temsil ediyooo😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhaaha Merve'm tabi seni sıkar sana ayrılık değil aşktı, mutluluktu şuan öyle kitaplar lazım 😘 Ay ben hiç dikkat etmemişim ona bak ne güzel detay yakalamışsın 👍

      Sil
  8. Ortancalar bir harika :)
    Bende sıkılıyorum öyle aşk acısını konu alan kitaplardan :)
    Sıcak Ayaz çok ünlüydü bir ara ama iyi ki okumamışım diyorum şimdi haha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuklaaaa 😌 teşekkür ederim ortanca çok severim :) Bende keşke bu kitabı yerine 'Sıcak Ayaz'ı okusaydım dedim. Oda zaten buna benziyormuş ama en azından ilkini okumuş olurdum :))

      Sil
  9. Yazarın tarzı Kahraman Tazeoğlu gibi geldi, öyle mi? :)) Ben de pek hoşlanmıyorum sürekli aşkı anlatan denemelerden, sıkılıyorum :D Ortancalara bayıldığımı da söylemeliyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salıncak, evet hem Kahraman Tazeoğlu hem de Ahmet Batman tarzı 😉 Deneme tarzı benim kitaplığımda ki bütün kitaplar çok severim ama kitabın bütünü buram buram aşk acısı üzerine olunca sarmadı 😞 Ortancalar en bi sevdiğim 💐

      Sil
  10. Artık ayrılık aşk acısı tarzı şeyler bize gelmiyor. Sıkıcı kitap da film de ben de gitmez. Daral gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım tamamı öyle olunca kesinlikle gelmiyormuş bana da 😄

      Sil
    2. İyi o zaman;)

      Sil
    3. Bundan sonra dıha ılmam 🙈

      Sil
  11. Hiç de merak ettiğim bir kitap değildi zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz, Allah seni ya gördüğünde bir yerde artık bu yazımı hatırlarsın 😌

      Sil
  12. 4. alıntıya bayıldım yalnız.. Sağlammış.. Ama kitap tarzlarımız aynı olduğundan bende pas geçeyim bu kitabı görürsem, parça parça olanlar beni olaydan soğutuyor yahu :/
    Ellerine sağlık kuzum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavruu 😊 4. alıntı içlerinde en sevdiklerimden oldu :)) Sende de bu kitaptan olduğunu biliyorum tamamını okurken sıkılırsan bırak ara ara açıp oku ;)

      Sil
  13. Kısa kısa hikayeler kafamın dolu olduğu günlerde dahaçok hoşuma gidiyor bazen upuzun bir romanı okuyamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun olan romanları bende okuyamıyorum 😉 O yüzden deneme kitapları benim tarzım ama buna ısınamadım :(

      Sil
  14. Israrla yüzsüzce geliyorum gözdecim sana. Olsun seviyorum yazılarını okumayı. Fotoğraflar Güzel olmuş. Ortanca mııı çok özledim bak. Ne kadar oldu bir ortanca görmeyeliii :( sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu hiç öyle şey bende sizleri gördüğüm zaman daha çok mutlu oluyorum 😊 Her zaman gelin, ortancalar bana da hep annanemin bahçesini hatırlatır o ekerdi bahçeye bayılırdım onlarla oynamaya :))

      Sil
  15. Israrla yüzsüzce geliyorum gözdecim sana. Olsun seviyorum yazılarını okumayı. Fotoğraflar Güzel olmuş. Ortanca mııı çok özledim bak. Ne kadar oldu bir ortanca görmeyeliii :( sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Bu kapaklar da aldırıyor diye arttı son günlerde, hangi kitabı görsem bir sepet çiçek kondurulmuş kapağına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu gerçekten öyle birde sosyal medya da alıntıları görünce merak edip alasım geliyor, sonra zaten kitabı okurken geriye bir şey kalmamış ki diyorum 😔

      Sil
  17. Hiç duymamıştım bu kitabı ama ortancaların şahane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortancalar şimdi soldu yenisini almam lazım 😞 Kitap ilk çıktığında özellikle Twitter da sözleri çok paylaşıldı, bende o şekilde görüp almıştım :))

      Sil
  18. canım görsellerin harika, ben bu tarz kitaplar pek okumuyorum daha doğrusu okuyamıyorum. içimi bayıyor aşk aşk aşk :D ama tabi başyapıt niteliğindeki aşk kitaplarına lafım yok =) anlatımın için teşekkürler tatlım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evrim 😊 teşekkür ederim :) evet baştan sona giden birisi üzerine yazılınca sıkıldım :( Bu tarz okuduklarım da mesela nasıl aşık olduğunu, o heyecanını, anılarını anlatanlar var öyle olunca insan tabi bir çırpıda okuyor 😉

      Sil
  19. Gözde, fotoğraflar bence de harika... :) Tek mevzusu aşk, duygusallık, acı olan kitapları okuyamıyorum, ne yazık ki... Ortancalar bana da anneannemi hatırlatır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana'm 😄 Fotoğraflar baya sevildi bende çok mutlu oluyorum öyle olunca 😚 Tamamı aşk olsa da olur ama en azından yaşadığı olayları anlatasaydı, giden kişi üzerine sürekli isyan olunca bi sevemedim. Ay ortanca = annanelerimiz 😍

      Sil
  20. Ne kadar duygusal bir kitap başlığı bu böyle. Merak ettim doğrusu. Emeğine sağlık canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kitabın adı gerçekten çok güzel keşke içide en az kapağı kadar güzel olabilseydi dedim 😔 Teşekkür ederim

      Sil
  21. Bu kitabın reklamını çok gördüm çok çıktı karşıma da bir türlü almaya fırsat olmadı ya da almak aklıma gelmedi. Ben severim bölüm bölüm olan kitapları. Bu tarz kitaplar seviyorsan Ahmet Batman'ın ilk kitabı olan Soğuk Kahve'yi okumadıysan eğer tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübra bende twitterda görmüştüm, ilk çıktığı dönem aldım 😊 Deneme kitaplarını severim benim tarzım ama baştan sona aynı olunca sevemiyorum 😌 Ahmet Batman ve Kahraman Tazeoğlu tarzını daha önce okudum 😉

      Sil
  22. Ben de yarin bırakmayı sevmiyorum. Zorumdan okuyorum. Çok klişe cümleler var sanki, ki sen en iyisini seçmişsin sanırım;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anne Güncesi, ikimizde aynıyız yarım kalsın sevmiyorum 🙈 Bazılarının başı çok güzel başlıyor sonu mesela bağlantısız geldi sözlerin bende en çok sevdiklerimi yazayım dedim 😊😊

      Sil
  23. Ben de yarin bırakmayı sevmiyorum. Zorumdan okuyorum. Çok klişe cümleler var sanki, ki sen en iyisini seçmişsin sanırım;)))

    YanıtlaSil
  24. Ayrılık, aşk ve acı ile harmanlanmış kitapları bende çok sevmiyorum. Kitap değerlendirmesi için tekrar teşekkürler keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, severek okumanıza sevindim :)) Bu kitapta çok benim tarzım değil 😊

      Sil
  25. Bende okudum bu kitabi ama cok hoslandigim soylenemez 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman sende benim gibi sürekli aşk acısının anlatıldığı kitapları sevmiyorsun 🙈

      Sil
  26. GUNAYDIN HUZURLU DUNYAYA IHTIYACIMIZ VAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın belguzaranne :) Gerçekten öyle güzel bir dünyaya ihtiyacımız var..

      Sil
  27. kitabın ismi ne güzelmiş yaaa :)

    YanıtlaSil
  28. Fotoğraflar çok güzel :D fazla aşk boğuyor :P

    YanıtlaSil
  29. atıflara gel ortancalarım demiş, altın otunu sorduk taam kendimiz bulduk ama =)))
    aşk acısı... komşum kendine eziyet etme, neden yaptın bunu :D
    Sürekli başa sar yapmışsın bi de kıyamam, yarım bırakmama durumu bende de mevcut, anlarım ;)
    Cidden fotolar şahane, kitabı uçurmuş =)))
    Kalemine sağlık, sevimli maymuncuk yapamadım, pcdeyim de onları sana bırakıyorum =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşummm 🙈 Ben yorumu baya geç gördüm maymuncuklar benden gelsin o zaman 🙊
      Ahahahah bir ara hergün evde çiçek olunca bende çekeyim dedim 😊 Sorma yahu napayım yarım bırakamıyorum sevmiyorum öyle illede okuyacağım 😔 Çok kötü değil ama çok aman aman sevemedim de 😌

      Sil
  30. Uzun zamandır çocuklardan kitap okumaya bile fırsat bulamıyorum Gözde. Kitabın ismi çok güzelmiş :) Ortancaları da çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ismi gerçekten çok güzel ama içerikde öyle olsa çok mutlu olurdum 😊 Tam bende başladım kitap okumaya gene ara verdim 😞 Oluyor öyle yaz aylarında 😀

      Sil
  31. Hiç haz etmediğim kitap türleridir.İyi oldu kazara da olsa almayacagim kesin.Kitap bulunur okunacak elbet ama ortancaya bayıldım burda bulmak zor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme tarzında ki bölüm bölüm kitaplar benim tarzım ama işte sürekli aşk aşk olunca sar başa gibi hissediyorum 😞😞 Ortancalar en sevdiklerim 😊

      Sil