23 Ekim 2015 Cuma

Bardak Altlığınızı Kendiniz Tasarlayın

Bardak Altlığı

Bugün sizlere piyasada satılan hazır bardak altlıkları yerine kendi sevdiğiniz fotoğraflardan oluşan bardak altlıklarını nasıl yapabaliceğinizi ele alıyorum. İlk baktığınızda gözünüze çok zaman alıcakmış gibi gözükebilir hiç korkmayın malzemeler hazır olduğunda ortalama 5 dakika içerisinde bardak altlıklarınız hazır olmuş olacak.

Şuan yazımı yazarken de kendi tasarladığım bardak altlığımda da çayımı yudumluyorum ☺️ Burada en önemli konu fotoğraf, seçtiğiniz görsellerin boyutunu yüksek çözünürlükte aratın ve kendinize bir konu belirleyin. Retro ya da sonbahar mevsimi şeklinde seçtiğiniz fotoğraflarınızı flaşınıza kaydedin.

Piyasada hazır olarak satılan 6'lı mantar bardak altlıkları var fiyatı 4-5 tl civarında değişiyor. Üzerinde baskı olması problem değil bir milyoncularda satılan hazırlardan alabilirsiniz. Bardak altlığınızın ölçüsünü alın benimkisi 20x20 cm.

Ardından evinizin yakının da bulunan copy center merkezine giderek fotoğrafları 20x20 cm boyutunda arkası yapışkanlı A3 boyutunda olan kağıda yan yana kare şeklinde dizmesini rica edin. Neden A3 boyutu bir kalıp derseniz 10-12 adet fotoğrafı dizebiliyorsunuz, aralarında boşluk bırakın bu sizin sonrasında da keserken işinize yarayacak.

Baskıyı aldıktan sonra 20x20 cm boyutundaki görselleri kağıttan kesin. Geldik işin en zevkli kısmına bardak altlığının üzerine kestiğiniz görseli dikkatlice yapıştırın. Eğer kenarları yuvarlatışmışsa bardak altlığını ters çevirin ve maket bıçağı ile kenar köşelerini yuvarlayarak kesin. Fazlalık kısımlarını da aldığımıza göre kuru bir bez ile baskının üzerine bir kaç kez bastırın.
Bir kalıba 10 ya da 12 adet görseli sığdırdığınızda o kadar adet bardak altlığı çıkarmış olursunuz. Ben 1 senedir kullanıyorum. Sevdiklerinizle çekindiğiniz fotoğrafları da bastırabilirsiniz. Kağıt baskı olduğu için çok dayanıklı değil, ancak piyasadakileri düşünürsek neredeyse aynı..

Kiminize işlem çok uzun gelip poff diyebilir. Gerçekten yazdığım kadar bile uzun olmayan bir işlem. Ben bi çok arkadaşıma bu şekilde hediye yaptım çok beğendiler. Farklı fikir isteyenler için güzel çözüm olacaktır diye düşünüyorum, kolay gelsin.


@Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder