31 Ocak 2016 Pazar

Misafirleriniz İçin 5 Dakikalık Kolay Börek Tarifi

 Kolay Börek Tarifi
Kısa zaman önce kuzenimin yapmış olduğu böreği çok beğenmiştim. Daha doğrusu masaya oturduğumuz anda börekler kapış kapış bitti. Tadı da damağım da kalmıştı. Tarifini ondan alınca bende denemek istedim. Çok kolay hemen yaparsın demişti, inanın bu kadar basit olucağını bende tahmin etmedim. 

Çıtır çıtır hazır yufkadan böreğe hangimiz hayır diyebiliriz ki? İster sabah kahvaltısında isterseniz akşam yemeğinde sofranızı bu leziz tarifle şenlendirebilirsiniz. Gelelim nasıl yapıldığına..

Malzemeler:

1 adet yufka
8 dilim kaşar peyniri
8 dilim pastırma

Üzerine:
Galeta unu
1 adet yumurta beyazı

Kızartmak İçin:
Ayçiçek yağı
Hazır Yufkadan Kolay Börek Tarifi
Kolay Börek Tarifi
Verdiğim porsiyondan tam 8 adet börek çıkıyor. Siz daha fazlasını yapmak isterseniz 2 adet veya daha fazla yufka kullanabilirsiniz. Gelelim nasıl yapmanız gerektiğine.

Yufkayı sigara böreğinde ki mantık gibi önce dikey sonra ortadan kesin ve çıkan 4 eş parçayı tekrar ikiye bölün. Tıpki sigara böreğinde ki gibi geniş olan kenara önce kaşar peynirini sonra pastırmayı koyun ve sarın. Yumurtanın beyazına batırın sonra da galetaya ve kızarttığınız ayçiçek yağın da nar gibi olana kadar kızartın.

İşte hepsi bu kadar 1 yufkadan 8 tane börek çıkarmış olacaksınız sabah kahvaltısında çekirdek aile olanlara yetiyor da artıyor bile :) Hepinize afiyet olsun umarım seversiniz 

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazın, zira yazıklarınız benim için çok kıymetli! Her güzel yorum veya olumlu eleştiri benim için ayrı bir yere sahiptir :) 

54 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Ben garnitür koyuyorum biraz da mantar öyle de güzel oluyor :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sebzeli de yapıyorum çok leziz oluyor :) teşekkürler

      Sil
  3. Avcı böreği ile palanga karışımı bir şey olmuş. Müthiş pratik ve lezzetli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) olabilir, tadı çok lezzetli olunca hemen yeniyor :))

      Sil
  4. Avcı böreği ile palanga karışımı bir şey olmuş. Müthiş pratik ve lezzetli...

    YanıtlaSil
  5. bayılıyorum böyle kolay pratik tariflere pastırmayı yiyemediğim için iç malzemesini değiştirip önümüzdeki hafta sonu denicem ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benimde çok aram yoktur ama incecik doğrayarak eklerseniz tadı o kadar baymıyor :) afiyet olsun şimdiden

      Sil
  6. Galeta unu gerçekten çok leziz bir tat veriyor hamur işlerine. Çok pratik bir tarif. Ben de deneyeyim en kısa zamanda :) Eline sağlık canım. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) galeta unu sayesinde nar gibi kızarıyor çok seviyorum bende

      Sil
  7. Enfes görünüyorlar :) İç malzemesi olarak paçangaya benzettim ben biraz. Galeta unu ile çok çıtır oluyorlar. Mutlaka deneyeceğim bunu. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim evet iç malzeme benziyor ama fırında yapmak yerine galeta unu ile hemen kızartıp sabah kahvaltısına yetiştirebilirsiniz :))

      Sil
  8. süpermiş çok lezzetli olduğuna eminim..:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) gerçekten çok leziz bir tarif

      Sil
  9. Ben bunun vejetaryen halini deneyeyim, domates alternatif olabilir belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. domates sulandırabilir havuç, kabak gibi sebzelerle sote yapıp ekleyebilirsiniz ;)

      Sil
  10. Çok severim ama hiç yapmadım tarifi aldım kesin yapıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığında umarım seversin ;) afiyet olsun şimdiden

      Sil
  11. Çok güzel görünüyor :)
    Blogunuzu çok beğendim takibe aldım benimkine de beklerim sevgiler ^^
    tekboynuzlupanda.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. içerisinde pastırma olan her şeye varım, çok güzel gözüküyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok fazla yiyemiyorum pastırma, bu börekte tadı iyi ;)

      Sil
  13. Çok lezzetli oluyor avcı ve paçanga karışımı olmuş bu :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim gözdecim :) kuzenin tarifi sağ olsun ;)

      Sil
  15. mükemmel görünüyor vallahi gece gece canım istedi :) bende bloguma ziyarete beklerim bu arada. Sevgiler ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) bir tabak uzatmak isterdim şu ekran bu görevi görse ne güzel olurdu ^^ geldim bile

      Sil
  16. Börekler nefis görünüyor.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet bal şeker olsun :)) siz bende daha güzellerini yapıyosunuz ıma <3

      Sil
  17. Börekler nefis görünüyor.Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. cok sevdiğim börek çeşidi elinize saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pazar günleri sabah kahvaltısına enfes oluyor :))

      Sil
  19. Kesinlikle yapmam gereken bir tarif teşekkürler cnm. eline emeğine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim içerisine istediğin gibi sebze koyarak da deneyebilirsin :))

      Sil
  20. Ben bunu mısır ununa bulayarak yapıyorum , o da nefis oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir ara ben öyle de deniyordum kesinlikle çok güzel oluyor :))

      Sil
  21. Ellerinize sağlık.Bende arasına unla karıştırılmış sıvı yağ sürüp fırında yapıyordum.Çabucak bu daha iyi birazcık kalori olsun arada bir yapılabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa yei öğreniyorum çok güzelmiş ben denerim öyle :)) pazar sabahların da çok güzel oluyor :)

      Sil
  22. Ellerinize sağlık.Bende arasına unla karıştırılmış sıvı yağ sürüp fırında yapıyordum.Çabucak bu daha iyi birazcık kalori olsun arada bir yapılabilir.

    YanıtlaSil
  23. Lezzetli görünüyor:) En kısa sürede deneyeceğim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Tarif tamda acil zamanlar için gerçekten... harikasın canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günlük olarak yapması oldukça kolay bir tarif :) rica ederim afiyet olsun :))

      Sil
  25. Yemek yapmakla alakası olmayan bir olarak güzel ve basit gözüken bir tarif.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Denediğinizde umarım seversiniz :))

      Sil
  26. Galeta ununa bulanan böreklere ayrı bir lezzet geliyor. Fırında da denemiştim. Her iki şekilde de harika sonuç cıkıyor ortaya. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırında sebzeli olarak yapıyorum dediğin gibi çok lezzetli oluyor :))

      Sil
  27. Of komşum süpermiş.... eline sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşummmmm 😍 teşekkür ederim sen Atakan'a göre yaparsın bunlardan 😉

      Sil
  28. ELINIZE SAĞLIK BÖREK MUHTEŞEM GÖRUNUYOR

    YanıtlaSil