11 Mart 2016 Cuma

Düşlerin Terzisi - The Dressmaker

Düşlerin Terzisi

Geçtiğimiz haftalar da Dağınık Anne'nin haftanın blogu etkinliği ile Film Gündemi yani sevgili Zülal'in blogunu keşfetmiştim. İçerik olarak o kadar zengin bir blog ki özellikle film izlemek isteyenler kesinlikle uğramalı derim. 

Haftasonu için film arayışı içerisindeyken hemen Zülal'in blogunu talan ettim. Bir o tarafa bir bu tarafa koştururken bir baktım karşım da Kate duruyor. Hemen açtım izledim tabi.

Kate demişken sanki en yakın arkadaşım gibi bahsettim bizim Kate Winslet canım işte. Ben bu hatunun hastasıyım onun oyandığı her filmi ne olursa olsun izlerim. Titanik, Sil baştan, The Holiday, Hayallerin Peşinde ve daha birçok filmini severek izlemişimdir.

Gelelim izlediğim son filmi 'Düşlerin Terzisi'ne. Film başlar başlamaz müzikle beraber huhu bizim kız estirecek dedim, nitekim de dediğim oldu. Tozu dumana kattı desem yeridir hani. İzleyenler bence beni anladı :)
The Dressmaker
Güzelliğe bakar mısınız :)
Film ile ilgili eleştirileri okurken Komedi mi Dram mı belli değil şeklinde bazı yorumlar okudum. Herkes filmi sevecek diye bir kural yok bazı yerler de geçişler keskin olduğu için bu eleştiri de yapılmış olabilir saygı duyarım.

Gelelim Düşlerin Terzisini merak edenlere. Rosalie Ham tarafından yazılan kitap bir ilk kitap olmanın zaaflarını taşıyor. Film muhafazakar ve bir o kadar da sevgisiz kalmış kasaba halkının yüreklerini değil ama görünüşlerini yumuşatan terzi Tilly Dunnage (Kate Winslet) etrafında dönüyor.


Tilly Dunnage güzel, yetenekli ve sıra dışı bir kadındır. Vicdanında taşıdığı büyük bir yükle, annesi Molly’yi bulmak için doğduğu kasabaya döner. Tilly artık kasabada bir yabancı sayılmakta ve katil olarak suçlanmaktadır. Geçmişin yaraları ile döndüğü bu yerde Tilly’yi kasabalıya yaklaştıran şey Tilly'nin eşsiz terzilik yetenekleri olur. 
Acılar yerini kahkahalara bırakırken Tilly modacı kimliğiyle kasabanın kadınlarını adeta baştan yaratır. Bu arada geçmişini haksız bir şekilde karalayanlardan tatlı tatlı intikamını almaya başlayan Tilly kasabanın yakışıklısı Teddy’yekalbini kaptırınca bu aşkın ona tahmin edemeyeceği şeyleri yaptıracağını görecektir.

Filmin konusu bu şekil de belki aranız da izledikten sonra beğenenler olacaktır beğenmezseniz de çok şey yapmayın kapatın gitsin :) Son olarak Oscar ödüllerin de Kate, Leonardo sahnedeyken çok güzel bakmıyor muydu sizce de?
 
Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazın, zira yazdıklarınız benim için çok kıymetli.

88 yorum:

  1. Aaa severim gibi ben bu filmi bi ara gece sineması düzenleyim kendimede izleyeyim :) Teşekkürler paylaşım içiiin :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay bana da gece izlemesi daha zevkli geliyor :)) bu filmi de gecenin hayli geç bir vaktin de izledim ^^ Sevmezsen de bloguma uğramayaşından ınlarım :D

      Sil
  2. İzlemediğim bir film ilk defa gördüm :) Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2015 Kasım ayın da gösterimdeydi çok eski değil :) rica ederim

      Sil
  3. I liked it very much, Kate Winslet is awesome in her role. =)

    follow to follow? if yes, follow me , leave a comment and I will follow back immediately =)

    http://ohladymania.blogspot.com/

    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. a beautiful film :) Kate Winslet spectacular ^^ I'm following you ;)

      Sil
  4. Çok merak ettim kısmetse yarın gece izlerim . Optum by.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakalım sevecebilecek misin siyah kuğu :))

      Sil
  5. hemen not aldım çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  6. Şirin bir filme benziyor. Bu aralar ben de bu tarz bir film arıyordum. İzlerim inşallah. Hatta oyuncunun diğer filmlerinden izlemediklerimi de izleyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman The Holiday, Hayallerin Peşinde kesinlikle tavsiye ederim :)) Kate Winslet çok sevdiğim bir oyuncu olduğu için her filminde hatun başarılı :)

      Sil
  7. Konu çekici geldi seyredeyim bunu

    YanıtlaSil
  8. Konu harika çok beğendim, tam bana göre, mutlaka izlemeliyim,çok teşekkürler. Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Benim için güzel bir filmdi <3

      Sil
  9. Çok merak ettim konusunu güzel bir filme benziyor. Hayallerin Peşinde oldukça iyi bir filmdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayallerin Peşinde başrol de hele birde Leonardo olunca nasıl güzel olmasın ki :))

      Sil
  10. Zuhal'e de yazmıştım sanırım. En yakın zamanda izlemek istediğim filmlerden bu da. Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ben de Zülal'in blogunu alt üst ederken tamam bunu izlemeliyim dedim :))

      Sil
  11. Filmi görmüştüm ama izlemek için fırsatım olmadı. Yorumun için teşekkürler listeme ekledim bile. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :)) bu sefer keyifle izlersiniz inşallah <3

      Sil
  12. ben de bir kaç gün önce izledim bu filmi, her filminde olduğu gibi yine şahaneydi Kate Winslet, o varsa kesin izlenir bir film zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh dimi Ebru Hanım yine tozu dumana kattı bizim ki :) izlemediklerim var en yakın zaman da onları da izleyeceğim :))

      Sil
  13. Fil önerilerini Zülal Hanım'dan alıyoruz. Film gündeminimi her hafta mutlaka bizlere ulaştırır..
    Düşlerin Terzisi filmi beni fotoğraf kareleri ile etkilemeyi başardı.. Güzel bir film.. Listeye almalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle dimi bütün gündem Zülal'de :)) Artık film tavsiyeleri ondan gelir :) İzlediğiniz de bakalım benim kadar sevebilecek misiniz ^^

      Sil
  14. Not aldım konu harikaymış.
    Haftasonu eşimle izleyebilirim..Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ne güzel olur izleyin tabiki :)) inşallah seversiniz

      Sil
  15. ben de Kate'i pek severim :D muhakkak izleyeceğim çok hoş anlatmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kate sevmeyen ölsün diyelim mi :D ayy yok yok şıka yıptım :)) bakalım sevebilecek misin sonunda bir hıh yaparsın benim gibi ;)

      Sil
  16. Ben de kate i severim. Izleme listeme alayim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz kate severler olarak bunu izlemeliyiz ^.^

      Sil
  17. Aşk varsa olay tamamdır..Not aldım..Seyredebilir miyim bakalım hafta sonu:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz mı gerçi ağladım ama izleyince anlarsın güliz :))

      Sil
  18. Bana izlenecek bir film daha çıktı, ne ara izleyeceğim ben bunları... :/ Tv'de hep maç hep maç... Bak aklıma geldi, yine sinirlendim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film çıktı çıkmasına da evde sana ayrı tv şart mı dersin :) Olmadı bize gel gerçi bizde televizyon çok açılmaz ben sana mısır patlatır bilgisayardan izlettiririm ;) Bu blog da çareler tükenmez <3

      Sil
    2. Sürekli size gelirsem olmaz, misafirin kısa kalanı makbul Gözde :) Bilgisayarımı da kardeşim aldı gitti. Ama mısır patlatırım dedin dimi <3

      Sil
    3. Misafir'in başımızın üstünde yeri var 😊ah şu kardeşler ay unutmuyorum birgün dolabım da kıyafet yok ablam sen kaşla göz arasın da bavula at götür bir de fotoğraf atmış nasılım ama diye 😂demez miyim tuzlusundan ^.^

      Sil
    4. Ben kardeşim yüzünden senelerce yeni bir şey kullanamadım, eski telefon, bozuk bilgisayar, işe yaramaz duruma gelen tablet... 😂😂 Neyseki benimki erkek, kıyafetlerden yırtıyorum ama onun da cildi pullanır, kremlerimi gizlice sürüyordu😂

      Sil
    5. ay vallahi bak ben zor ayırdım ne alsam Gözdeee bana versene der :D düşün ki bir evde 3 bayan her yer krem kremmm kremmm :D çildireceğim

      Sil
    6. Ahhaha :D Blana benimki de erkek ama bir ara bedenlerimiz tutuyordu kot pantolonlarımı yürütüp sonra da yırtıp getiriyordu ;( ne çektim beee...

      Sil
    7. kız kıza olmak çok daha zor aa dostlar :D ne alsam kaçırıyor allahtan pantolon bedenimiz uymuyor :))

      Sil
    8. Sen daha zayıfsın o zaman sanki? :)

      Sil
    9. haha nasıl anladın şıp diye :)) son 1 senedir deli gibi spor yapıyor valla acayip topladı yakında aynı beden olacağız sankim :/

      Sil
    10. Süper ötesi üstün zekamı kullandım Komşum ahahhaha ;D eyvah eyvah! Tiramisu yedirmeye devam o zaman :P

      Sil
    11. ahahaha yaa :))) hatun çok güzelleşti 1 çatal alıyo daha yemiyor valla böyle azim sanmıyorum kimse de olsun :)))

      Sil
  19. Kate'i bende çok severim ama sanki hakettiği değeri görememiş gibi geliyor bana. Yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç yanılmıyorsunuz aynısını yazarken dile getirmek istedim lakin çekindim bir insan güzelliğinden ziyade oyunculuk performansını sonuna kadar konuşturuyorsa çok daha iyi yerlere gelmeli :) yorumunuz beni çok mutlu etti 😊

      Sil
  20. Hala beklemede bende de bu film...
    İnşallah izleyeceğim :)
    Yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanın kimi zaman vakti olmuyor bende uyumamayı göze alarak izledim ama iyi ki izledim Kate için her şeye değer :))

      Sil
  21. Hangi filmi izlesem diye düşündüğümde yanımda Zülal e giderim ya da Sineme;) Bu film de ilgimi çekti. Artık döndüm ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy ben yorumunu gördüm şok oldum iptalim şuanda 😊 dönmüşsün o zaman işlerin yoğunluğu hafiflemiş olmalı ahh Zülal beni bitirdi Beyazperde'de neymiş Zülal varken 👍

      Sil
  22. Çok merak ettim filmin adı beni kendine çekti en kısa zöanda izliycem bende:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemelisin 😊kate varsa izlenmez mi ki ıma dimi 👍beğenmezsem sol kulağım çınlayabilir :P

      Sil
  23. not aldım hemen izliycam yazarım ki bilokuma da :) oleeeey keyt seviyom bu filmi atlamışım demek kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepp ay sen yaz ben okuyayım bunu bi altına yorumumu bırakıyım binden gördü tağam mı diyim 😂

      Sil
  24. başroldaki kadına bayılıyorum ne güzel oyunculuğu var dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kate winslet beybi 😊hastasıyımmmmm oyunculuk performansı 10 numara 👏

      Sil
  25. Tatlı komşum benim! Yorumun güzelliğe bak :) Ne güzel anlatmışsın.
    Bizleri de yazmış her yere sağa sola :D
    Zülal tam arşivlik gerçekten! Bana da çok katkısı oldu seçmemde, elememde...

    Kate inanılmaz bir oyuncu! Titanic'te sinir olmuştum yakıştırmamıştım ama sonraki filmlerde bu lafımı unutturdu bana! Gerçekten 'oyuncu' her role ustalıkla girebilen bir kadın! Ben bu filmi atlamışım.
    Bu güzel anlatımınla merak ettim? Konusu da ilginçmiş farklı temaları birleştirmiş sanki?

    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komşum :) her yerde yorumların rastlayınca bana uğramayacak sanırım didim ama geldin sefalar getirdin 😊yazmaz mıyım sen beni tanıştırırsın da ben yazmaz mıyım ki :))

      Zülal'de yok yok bende kaptım kendime bir film. Kate bana her filmde oyunculuğu ile müthiş bir oyuncu geliyor. Hatun başarılı olunca bu filmde de döktürmüş ;)

      Sil
    2. Sana gelmem mi!!! :) Unut bakayım o düşünceyi! Yoruma yetişemesem bile okurum emin ol :) işte zaten kıtı kıtına yetişirken araya uzun bir ilgilenememe girince çok sıkıştım komşum affet ;( sizin bloglarınız benim bloglarım bak Fenom'un blogta hissem var yine de okuyamadım yazılarını ;(
      Ah bu zamansızlık!.. Affet :)

      Zülal acayip bir arşiv her anlamda! Ne yapıyorsa titizlikle yapıyor!
      Sen de film yorumunda çok başarılısın :)

      Kate kesinlikle çok iyi bir oyuncu!
      Titanic'te Jack'e yakıştıramamıştım ondan :P büyük duruyordu :)
      Ondan sonra her filme cuk oturdu bence :)

      Sil
    3. Komşum ben sana küsmem ki senin bende ki yerin çok ayrı sen doğmamış çocuklarıma labne peyniri yaptırıcaksın bana ^.^ seni nasıl anacağım bir bilsen :)) arada bende de oluyor yoğun bir dönem sonra nereye koşucağımı şaşırıyorum :D

      Filmler artık Zülal'den mısırlar benden :)) ben yazarken aslın da daha uzun uzun yazıp eğlenirim lakin izlerken keyfi kaçmasın istiyorum. İzlemelisin hem güldürdü hem duygulandırdı hıtta ızcık ığladım :D Heee sen Leonardo diyosun yağuşuklu adam şimcik oskarı kapana kadar yaşlandı orası ayrı :)))

      Sil
    4. Cansıncan :) küsme bana.. Sararır solarım yapma :))
      Senin junior gelsin yaparım ben :) diğer komşuya da yapcam daha stoklar bende! :)
      Mısır mı????? Bak kalbimden vurdun beni :D

      Aa ağlatmasın ya ;(
      Hee o Leonardo ne yaktı beni :)
      Ama büyük duruyordu ondan yahu :S (vazgeçmedi)

      Sil
    5. Blogumu talan etmeye gelmişsin :D ben sana kıyamam ki küsemem :)
      Benim junior inşallah 40'ta filan ailecek ümitliyiz onlar da umuyor inşallah evde kalmaz diye :P
      Mıııssıırr sineme da verilen hafif peynirimsi kokan var ayy o her neyse ondan istiyorum :D
      Adam yakuşuklu da ben sarışın çokta şe yıpmam :D

      Sil
    6. EDERİM TALAN! YAKARIM BURAYI :D hahaha..
      İstediğimi yaparım kendime yetki verdim :P
      Küsme bana komşum özümde çok vakitli bir insanım ben :S
      Ahahaha dur yahu daha ne evde kalması :) Ben evlendiysem herkes evlenebilir :D
      O kokan yağ yağ! Artık nasıl bir yağ ise :D

      Sil
    7. ahaha et komşum sana yetki sonsun al istediğn gibi kullan blogu ama yakma :D Evlenmeyi düşünmeyen herkes evlendikten sonra bu cümleyi kurar mı sence nitekim benim çevremdekiler öyle :)) Benim amacım evde kalan kızlarımıza destek olmak :))) o nasıl bir mısır bilmiyorum ıma istiyorum ondan :)

      Sil
    8. Hahhahah :D komşum aslında: hadi
      Bir sinema günü yapalım demek istiyorum ama içimden bir ses laklaktan film izleyememeyi bırak bir de salonda kovulacağız diyor o yüzden mısırı alıp laklak edelim biz :P

      Evet işte herkes öyle evleniyor: nasıl ya ben mi diyerek :D ama yazı dizimde de bahsettiğim gibi evlilik yok, insanlar var ;)

      Sil
    9. ahahaha dimi bizi kovarlar en iyisi biletleri alıp içeri girmemek :)) mısırlara yumulalım hatta leblebi atarlar ya birbirlerine çiftler filan bizde senle mısır atalım huuoop yakala bakim uu yuppi kazandım filan yaparız 😂😂

      Sil
    10. Hahahahahhaa deli komşum ;D deli diorum ya yapmayacağımdan mı? Hayır tabi ki yaparım :D ahah!

      Sil
    11. ahahhahaha 😂bizi görenler yahu bunlar deli mi der :D kıskanmayın yaparız :)))

      Sil
  26. Terzi merzi demişken bu tam benlik bir film. Hemen izlemeliyim. Ben de Titanic de çok beğenmiştim Kate'i . zaten orda parladi. Orada balık etliydi artık hep zayıf görüyorum onu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün hanımm :)) filmi kesinlikle izlemelisiniz Kate burada biraz da intikam alıyor terziği ile :) balık etli ama çok yakışıyor böyle daha güzel bir bayan :))

      Sil
    2. Aman Nilgün Hnm siz de esinlenip intikam işine girmeyesiniz sakın ;)
      Komşum iyice merak ettirdi..

      Sil
    3. Vallahi tozu dumana katarsınız Nilgün Hanım :))

      Sil
  27. Kate çok güzel cidden ya :D Her hali güzel :D Bu filmi de merak ediyorum, izleyeceğim umarım yakın zamanda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh dimi çok seviyorum hatunu :) bakit bulduğun da araya sıkıştırmalısın ;)

      Sil
  28. sayende izledim filmi geçen akşam, ve çok beğendim, teşekkür ederim tavsiyen için :)) evet bence de komedi mi dram mı belli değil, ama ne sakıncası var ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemene çok sevindim öncelikle :) dimi hem güldük hem gözüme toz kaçtı abartmışlar internetteki yorumlar da :))

      Sil
  29. Not alınacak bir film daha, ismi çok ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
  30. ben de yeni izledim bu filmi, kate'i pek severim zaten, güzel bir filmdi:) yalnız filmi izlerken ah beni de şöyle baştan yaratacak bi terzi olsaydı keşke demedim değil!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle sohbet havasında yorumlar gelince değmeyin benim keyfime diyorum :)) kate mükemmel bir oyuncu her filmini izlerim sıkılmadan :) aynısını bende dedim ne güzel yaptı kızları :D bir sihirli el değseydi bize de <3

      Sil
  31. pekiiiii düşlerimizi dikince sökülüyo muuuu :) filmi izledim çok hoştu. kate'in yeni filmi sinemalara geliyo haftaya filan. jennifer anniston ve culya rabırts ile. ne kadro beeee :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deepppp ya ben senın son yazılarını okudum ama bir türlü yorum bırakamadım :/ düşlerimizi halatla dikersek sükülmess hiralde :D offf deme jennifer aniston dedin ben hemen gözleri ıçtım :)) Bakarım ki bu hatunlar hiç yaşlanmıyor ;)

      Sil
  32. çok güzel bir filme benziyor kate winslate olurda biz izlemezmiyiz izleyeceğim bunu önerin için sağoll mucks[evet arkadaşı adına çok mutlu olduğu gözlerinden anlaşılıyordu)
    MELEK

    YanıtlaSil
  33. eğlenceli görünüyorr
    MELEK

    YanıtlaSil
  34. Yazında filmgundemine yer verdiğin için teşekkür ediyorum Gözdeciğim. :) Postu yeni görme gafletinde bulundum, yorum yazan arkadaşlarımda çok güzel bahsetmişler onlara da teşekkür ediyorum. :)
    Düşlerin Terzisi filminin müthiş bir hikayesi var. İzlemeyenlere tavsiye ediyorum.
    Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun ne mutlu ki bana okumuşsun :) Ben filmi çok sevmiştim, izleyenlerin de beğeneceğini düşünüyorum canım :)) öpüyorum

      Sil