19 Mart 2016 Cumartesi

Soğan Sarma Böreği - Fırından Yeni Çıktı

soğan böreği
Aranız da daha önce deneyenler oldu çok bilemiyorum ama ben yıllardır soğan böreğini severek yapıyorum. Sevgili yengem'de bu böreği gördüğüm de soğanın böreğimi olur diye pısır pısır güldüm hatta.

Tadına baktıktan sonra çabuk tarifi ver bende yapacağım dedim. Sonuç evime konuk olupta yeme fırsatı yakalayan herkes 'ayy çok güzel ilk kez yiyorum' şeklin de tepkiler veriyor.

Malzemeler:
Soğan, soğan, soğan temel malzememiz tabi ki soğan 6 tane büyük boy olanından
5 adet yufka
Tuz, karabiber, pulbiber, kekik

Sosu İçin:
2 adet yumurta
2 su bardağı süt
1 çay bardağının yarısı yağ

Süslemesi İçin:
Çörekotu
soğan böreği nasıl yapılır
soğan böreği tarifi
Yapılışı:
1- Öncelikle soğanları doğrarken Halil Sezai'den 'İsyan' şarkısını çalınız. Zira bu akıp giden gözyaşlarına anca bu çare olabilir. Annenize de bir adet selpak verin burnunuzu filan silsin. Soğanları küp küp doğrayın. (Robot ya da rende de fazla su salıyor.)

2- Soğanları kaba koyduktan sonra içerisine tuz katıp iyice acısını alın. Baharatları katıp harmanlayın. Başka bir kap içerisine sos malzemelerini katıp çırpın.

3- Yufkayı tezgaha açın, önce sosu kaşık yardımıyla her yerine dökün, soğanı yufkanın baş kısmından az aşağıya uzunlamasına kaşık yardımıyla dökün. Elinizi korkak alıştırmayın ::)

4- Yufkanın uç kısmını içine katladıktan sonra rulo şeklinde sarın tepsiye yuvarlak olarak dizin. Kocaman bir gül deseni çıkmış oluyor bu sayede. Üzerine sosun kalınını fırça yardımıyla her yerine yedirin ve çörek otunu serpin. 170 derece üzeri kızarana kadar pişirin. 

Böreğin adını ben koydum siz soğan böreği de diyebilirsiniz canım biraz sarma çekti de :)

Mini Sohbet

Gözde mutfakta serisi diye bir şey mi yapsam diye düşünüyorum. Hani Ayşegül mutfakta filan vardı hatırlar mısınız? Sabah gazetesi kuponla verirdi, annem de alırdı. Ne severdim okumasını.

Yine gazete de yer alan kuponu keser bakkala koşar verirdik kağıt bebekleri verirdi. Kağıt kızın üzerine elbise, etek, filan giydirirdik kenarları katlamalıydı sonra vitrin de sergilerdik onları ne günlerdi ama :)

Okuduktan sonra kalbinizden gelen ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz, yorumlarınızı bekliyorum. Barış dolu bir dünyaya uyanmak dileği ile..! 

75 yorum:

  1. Soğanlı böreği deneyeceğim.Elinize sağlık.Ben de tam bir Ayşegülkoliğim.Bütün kitaplarını neredeyse ezbere bilirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denediğinde umarım seversin :)) çocukken ne okurduk ama şimdi olsa okurum gene gerçi :)

      Sil
  2. vay bee facebooktan da takip et demiş seni seni, translate bunu çevirmez inşallah :D
    I'm following you ;)

    YanıtlaSil
  3. amazing post dear :)
    have a nice weekend! :)
    Kisses,
    Tijana

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi, Tijana :) Thank you, I'm happy weekends :*

      Sil
  4. ayy güzellik ya teknolijinin gözü kör olmaya ne diyim yani şuradan bir tabak uzataydım nolurdu :D şe yap sen bakma gözünü kapat zaten kötü olmuş :)) Ayşegül'ü ne severdim bide güzel çizmişler kıskanırdım da aramızda kalsın ayıptır söylemesi 🙊

    YanıtlaSil
  5. Bende ilk defa duydummm :) ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bende ilk duyduğum da tuhaf karşılamıştım :)

      Sil
  6. Börek çok farklı. Denemeli. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim deneyin sevebilirsiniz :) Gerçi sizin yaptıklarınızın yanın da benim tarif sönük kaldı <3

      Sil
  7. ay sen benden iste yapmaz mıyım :)) soğanı bende severim de çok yiyince dokunuyor ufaktan :D bir hikaye kitabı da ben mi bastırayım acaba :P

    YanıtlaSil
  8. Ahahaha tam Dağınık!ın damak zevkine göre bi tarif, hemen yapıp ağırlayayım komşu kızı! dicem ama sen yapmışsın yeni çıkmış diyorsun, insan bi haber eder ayol, atlar gelirdik :)))
    Bizsiz yedin ama ellerine sağlık olsun hıııhhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuan evin en ücra köşesine gidip kendime kızmak istiyorum :( inşallah 200 gram alırım kendime bu cezayı uygun gördüm :D
      Ne kadar da soğan sever komşularız :)) tişekkür ederim <3

      Sil
    2. Dağınık! yemiyor bunu görse bayılır :))) Komşu kızı! 200 gram ne yaa sana 1-2 kilolar yakışır ;)

      Sil
    3. Hahbahahhaha :D ben soğana soğan demem pişmiş soğan gözüme geldikçe :D
      Fenom biliyor Hiç yiyemiyorum komşu pişmiş soğan :) sen bir de böreğini yapmışsın :D ağzıma gelmemeli onlar! Oy dağlar :D

      Fenom yaaa :)))

      Sil
    4. Ama öyle bir tarif ve anlatım ki! Napsam da yesem bunu dedim :D mesela en içlerini çıkarıp kalan börekleri indirsem mideye :P

      Sil
    5. feno alacağın olsun bak beni kandırmış ben görmedim :)) 1-2 kilodan sonrasını tutamıyorum feno napiyim en iyisi 200 gram didim :D
      Komşum sen bence hiç şe yapma hamur kızartması yap yanına çay 5 çayı misali en bi sevdiğim :))

      Sil
    6. Ah hamur kızartması :S Gözde ne yapıyorsun sen yaa yapma bunu bana!!!!

      Sil
    7. çok mu seversin hani şu kabarcıklı olan varya off tutamam ki kendimi ben 😁😁

      Sil
    8. Ah deme komşum deme o kabarcıklar rüyama girer :S

      Sil
    9. ahahahha tamam tamam demedim girmesin rüyana :D

      Sil
  9. İlk kez böyle tarif gördüm aslında oldukça basitmiş :) ellerinize sağlık, ayşegül serisini bende okurdum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim valla adını biraz canım sarma çekti sarma filan dedim ama güzel tarifdir :) Ayşegül severler olarak pek tatlıyız :))

      Sil
  10. dur güzellik ben seni ikna ediyordum hangi ara bana geçti mevzu :))

    YanıtlaSil
  11. Sogandan nefret ediyorum :(( daha doğrusu pişmiş halini görünce asla yiyemiyorum sonucu banyoda bitiyor :)) çiğ haline de çok nadir misafirlikteyken yiyorum :) halbuki ki 4-5 yaşlarında falan soğan çok severmişim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hee bide bizde ıspanaklı yaptık bugün isabet oldu :))

      Sil
    2. kız allah seni güldürdün beni :D ıspanaklı da ne severim ya yumi yumi :))) Sen fotoğrafa bile bıkma o zaman çok yiyince ban da dokunuyor :/

      Sil
    3. F16 bile rakip olamaz o geçişime :D yedim de rahatladım görüntü cezbetti ama napayım :))

      Sil
    4. fişek hızında geçmizsin :) böreğin her türlüsü güzel bende kıymalı sevemem misal :(

      Sil
    5. Aaaa benim gibi pişmiş soğan yiyemeyen biri :)) yalnız değilmişim yaşasın yalnız değilmişimmmmm!!!!

      Sil
    6. bak ya :D komşum napim sen bana sevdiğini söyle onu yaparım ben ;)

      Sil
    7. Soğan yerine peynir olur, soğansız ıspanak olur ne bileyim şaşırt beni komşum ahahaha :D

      Sil
    8. bunu da ben mi söyliyim diyosun he :))) tamam soğansız sebzeli börek olsun mu :)

      Sil
  12. Ellerinize sağlık hem pratik hem güzel. Zaten soğan olurda güzel olmazmı. Bende en kısa sürede deneyeceğim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim dimi ama ben soğan,salça ve yağ üçlüsüne ekmek banıp bile yiyebilirim çok güzel oluyor :))

      Sil
  13. Gecenin bir vakti lezzete bakmayı denedim. Hiç iyi olmadı bu :)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ama kötü olmuş demeyin öyle :/ bende gördüğüm de canım çekiyordu hep :(
      teşekkür ederim :)

      Sil
  14. Hiiiç duymamıştım, hazırlaması da kolaymış. Şu soğanlar göz yakmasa bi de :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh o kısım çok kötü 1 yıllık göz yaşı döktüm :) kolay bir tarif :))

      Sil
  15. Bende duymadım hiç ama çok lezzetli görünüyor Gözdecim. Katılıyorum Gözde Mutfaktaaa yap :D Benim becerikli arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen sevdiysen olmuş demektir ^.^ arada esince yapmaya çalışıyorum bir şeyler :))

      Sil
  16. Harika gözüküyor denemeliyim...

    YanıtlaSil
  17. yummy recipe <3

    http://ohladymania.blogspot.com/

    .

    YanıtlaSil
  18. Gözde mutfakta serisi neden olmasın? :D Soğanlı börek ben de hiç yemedim, hatta yeni duyuyorum sanırım :)) Ellerine sağlııık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk duyduğum da o ne ya filan dedim ama gayet güzelmiş :)) Gözde mutfakta beceriksizliğini ıspatlarken 1,2,3 seri halinde gider :))

      Sil
  19. Gözde mutfakta serisine tamamım, kesinlikle yapmalısın! :) Sen yaparsın da güzel olmaz mı? Ellerine sağlık. Soğanlı böreği duymayanlardan ama deneyecek olanlardanım bendee :)) Ayrıca o kağıt bebek giydirmelere bayılıyordum ben yahu ah ne güzeldi o zamanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ben misalen diye düşünmüştüm ama :) sen benden daha güzelini yaparsın bilirim ben seni. bak sen hatırladın ne güzeldi sabah gazete almak için sabırsızlanırdım :)

      Sil
    2. Boşver sen misalenini yap yap destekleyicilerin hazırda, bekliyoruz :)) Çocukluğumuz çok güzeldi, çok :)

      Sil
    3. ilerde yaşlanınca kitap yazıcam nedense böyle geçti içimden :)) ay bide biz senle aynı dönem ya ondan her şey benziyor ^.^

      Sil
  20. cok guzel görnüyor elinize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim daha güzelleri sizin evinizde pişsin <3

      Sil
  21. Really interesting post...thx for sharing! xx

    YanıtlaSil
  22. offff bu ne yapcam taam. fotosu bile efsane gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uuufff yeap yaa :D sen daha güzellerini yıparsın :))

      Sil
  23. ah ya ben sana özel bastırırım o kitabı olmaz mı ki :D hangimiz sevmedi çılgınlar gibi bebeklere elbise giydirmeyi :))

    YanıtlaSil
  24. Borek degisik geldi, soganli yumurtayi cok severim eminim boregi de severim :) Denesem cok guzel olur :) Anlatiminla da gulumsettin, emegine saglik :) Aysegul u de soyledin anilarimi canlandirdin, ayni sekilde annem de bana alirdi :) Ahhh..ahhh ne guzel oldu bir tarifle bir cok duyguyu yasadim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim ki senin tariflerin yanında biraz basit ama :)) ay bende soğan, salça, yağ bayılıyorum :) gazetede kupon biriktirdiğimiz dönemler ne güzeldi dimi bazen özlüyorum bende :/

      Sil
  25. Ben küçükken ne çok severdim soğanlı böreği. Eskileri hatırlattın bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve tarifi bilen güzel insan :* yaparsın sen daha güzelini :)) eskiler güzeldi özledim bende :(

      Sil
  26. Thank you for visiting my blog! I'm your new follower)

    YanıtlaSil
  27. Bu yengelerin isi bu galiba:) Bende ilk yengemde yemistim de bayilmistim. Ama ben pisir pisir gulmedim valla. Sonucta hatun borekte ihtisas yapmisti, hele bir pic corek yapardi uffff. Bak yaa nasil canim cekti, Sebastian ucagimi hazirla, Turkiye'ye borek yemeye gidiyoruz:))
    Yemek fabrikasinda calistim ben zamaninda; orada ogrendigim sey, eger sogani cok iyi kavurmazsan mideyi yakar. Kavurma islemini iyi yaparsan mide icin cok yararli bir besindir sogan.
    Elin gavurlari neler icat ediyor tamam da, hani begendigimiz seyler icinde tabakla birlikte ekrandan bir el cikaydi eyiydi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi yengeler can iyi ki varlar oda çok güzel şeyler döktürür her gittiğim de öğrenirim :)) soğanı çok seviyorum ama dediğiniz gibi mide hastalığım da olduğu için dokunuyor bende iyice öldürüyorum :)

      ahh sormayın kaç kere dedim diğer bloglar da uzaya gittik şu ikram olayını çözemedik ^.^

      Sil
  28. Çok lezzetli gözüküyor canım çekti :)

    YanıtlaSil
  29. henüz gördüm paylaşımı ve sabah iş yerine koşarak gelip aç aç pc başına oturan biri için çok cezbedici görünüyor :) bende bari çayımı alayımda yanında yemiş kadar olayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh keşke paylaşmasaydım nıptım ben dedim :(( bende çalışırken başka bloglar da görünce aynı duyguyu yaşıyorum :))

      Sil
  30. oyyyyy oyyy Gözde...Soğanlı soğanlı ohhh yemede yanında yat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyene bak kız ne oyu :D sen benden kat kat güzellerini yapıyorsun :)) bu senin için çok kolay ^.^

      Sil
  31. Her ne kadar soğanla aram iyi olmasa da pratik tarifler ve farklı lezzetler denemeyi seviyorum. Bu güzel tarifi de deneyeceğim, ellerine sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğanla aran yoksa mutlaka sebzelerle denemeni öneririm ;) çok teşekkür ederim umarım deneyince sevebilirsin ^.^

      Sil