19 Kasım 2015 Perşembe

Evde Çabuk Saç Uzatma Tarifi

Evde Çabuk Saç Uzatma Tarifi

Liseden mezun oldum saçlarım belime kadar uzun dedim artık bir değişiklik yapmamın zamanı geldi. Bide 2009 yılların da uzun saç çok fazla tercih ediliyordu. Tabi benim de belime kadar uzundu saçlarım şimdi olsa asla o kadar uzatmayın diyorum :)

Bende bir heyecanla kuförün yolunu tuttum. O güzelim upuzun saçlarımı yine belim de uzun kat kat kullanmak istediğimi söyledim. En son kuförden çıktığım da saçlarım omuzlarıma doğru ve aslan yelesi gibi her yerinden kırpılmıştı. 

O gün gerçekten çok kötüydüm moralim bozuk yanaklarım da yarım kilo katlar elime bir tutam saç geliyo suratım asık berbat birgün geçirdim. Etrafımdakiler o kadar kötü olmamış dese de o caanım upuzun saçlarım artık yoktu.

Dersaneye başlamadan önce de benim bu saçları artık uzatmam gerekiyordu, o zamanlar bir güzellik sayfası hızlı saç uzatan turp maskesi diye bir tarif yazmıştı. Can havli ile o tarife sarıldım. Gittim marketten aldım, turbu dedikleri gibi uyguladım ve 3 ayın sonun da saçlarım 3 parmağımın birleşminden daha uzundu. 

Bu arada saçların çok zor uzuyorsa bende aynı dertten müzdariptim sana kesinlikle turp maskesini öneririm. Gelelim turp maskesini nasıl yapabileceğine. Öncelikle markete gidiyorsun ve 2 adet dışı kırmızı olan orta büyüklükte turp alıyorsun yanında da yumurta..

Önce turpların dışını bir güzel soy. Ardından rendeyle bir tencerenin içerisinde turpu bir güzel rendele. Tencereye yaklaşık 4 su bardağı kadar su ekle. Turpu suyun içerisinde kaynat yalnız kokusu berbat mümkünsü camı aç kapıyı da kapat evdekiler kokudan bayılmasın :) Cezvede vanilya kavurarakta kokuyu hafifletebilirsin.

Ardından su fokurdayıp iyice kaynayınca turp posasını at, suyu bir şişeye koy ve iyice soğumasını bele. Soğuduktan sonra içerisine 1 adet yumurtayı ekleyip şişeyi baya bi karışıncaya kadar çalkala. Ben su şişesinde bu işlemi yapıyorum. Sakın su sıcakken yumartayı koyma sonuç malumun yumurta beyaz beyaz pişer. 

Bu karışımı hafta da 2 kere duştan önce saçına dök iyice yedir ve kafanı havluya sarıp 30-35 dakika bekle. Ben 1 şişeyle 2 hafta idare ettim. Ardından saçını yıkayabilirsin. Saçın da öyle koku oluşmuyor o konuda sıkıntın olmayacaktır.  

İşte saçını uzatmak için yapman gerekenler bunlar ben çok memnun kaldım zamanın da şuan saçlarım yine uzun ama aşırı derece de uzatmıyorum. Çok uzun saç hem yıpranmış hem de maşa yapınca sönüp aşağıya düşüyor. Bunun yerinde yine gögüs altıma gelecek şekilde uzatıyorum. Maşa yaptığımda da çok daha gür duruyor. 

Umarım sende benim kadar memnun kalırsın ya da maskeyi uygularsın. Beğenirsen ya da sorun olursa bana aşağıya yaz, sana yardımcı olurum. Kendine çok iyi bak daha güzel saçlar seninle olsun hoşçakal..

4 yorum:

  1. http://hizlisacuzatma.blogspot.com.tr/2015/04/cinko-oksit-sac-uzatma.html#more

    YanıtlaSil
  2. "Çinko Saç Bakımı

    Çinko bir çok şampuanda kullanılır, özellikle seboreik dermatit ve kepek gibi durumlarda saç derisini rahatlatıcı etkileri bilinmektedir. Ancak konu hakkında ABD forum ve bloglarda araştırma yaparken insanların çinko oksitle saç dökülmelerini durdurdukları gibi şeyler okudum. Sonrasında ne kadar bilimsel diye baktığımda çinko oksitle saç dökülmesi sorununa iyi geldiği ve saç köklerini beslediği yazıyordu. Merak edenler http://ods.od.nih.gov/factsheets/Zinc-HealthProfessional/ buraya bakabilirler.

    Çinko için genelde saç uzamasına etkileri beslenme kökenli olarak yazılsa da ben saç derisindeki olumlu etkilerinin saç uzatma noktasında işe yarayacağını düşünüyorum. Sonuçta saç derisinde yapılandırıcı bakım yaptığı kızarıklığı azalttığı biliniyor."

    YanıtlaSil
  3. Meraba canım bir ayda gözle görülür şekilde uzuyor mu ? Birde uzatma dışında başka işlevi oldu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) eğer düzenli olarak yaparsanız sizde farkı görebilirsiniz o dönem ben saçlarımı bu şekilde uzatmıştım ;) Sadece saçları uzatıyor zaten o dönem bir siteden almıştım tarifi saç uzatma diye birde canım istersen :)

      Sil