30 Kasım 2015 Pazartesi

Midenizi Bu Bitki Çayı Karışımı İle Rahatlatın

Midenizi Problemi
Herkese Merhaba haftasonu İstanbul oldukça yağmurlu ve soğuktu bende bu soğuk havalarda hem grip olmamak için hem de mide rahatsızlığı olanlar için güzel bir bitki çayı tarifi veriyorum.  

Bu benim çok uzun zamandır yaptığım bir bitki çayı, yapımı oldukça basit ve kolay. Öncelikle aktardan bir miktar taze papatya, bir mikatrda rezene almanız gerekiyor. Eğer marketten almak isterseniz kutu içerisinde kabuk tarçın satılıyor ben hazır aktara bitkileri almak için gitmişkin, kabuk tarçını da oradan alıyorum. Sizde aktardan papatya, rezene ve kabuk tarçınınızı alın.

Ardından bir demlik içerisine 2 çimdik papatya ve rezene atın. 1 adet kabuk tarçını ekleyin. 1 adet limondan büyük halka kesip içine atın, limonun yarısını da içerisine sıkın. 1 adet portakaldan da aynı şekilde bir dilim halka kesip içerisine atın. Portakalı kullanma nedenim şeker olarak tatlandırması için. Daha tatlı isterseniz içerisine balda ekleyebilirsiniz.
Malzemeleri koyduktan sonra üzerine sıcak su ekleyin ve çaydanlığın üzerine demleterek biraz harmanlanmasını sağlayın. Sonrasında bitki çayınızı içebilirsiniz işte hepsi bu kadar. Bu karışımın soğuk algınlığına iyi gelmesinin yanı sıra benim kullanma nedenim gastrit, reflü ya da şişkinlik gibi mide rahatsızlıklarınız varsa bu bitki çayı tarifinin iyi gelmesi.  

Rezene ve papatya mideyi rahatlatma özelliğine sahip. Uyku düzensizliğinin varsa da sadece papatya ve rezeneyi demleyip tüketin. Uzun zamandır rezeneyi tüketiyorum gerçekten mide için rahatlattığını söyleyebilirim. Grip olmaya başladığım da daha çok içerisinde ıhlamur ve kuşburnu olan bir karışım yapıp tüketiyorum.  
Şu sıralar havalar soğuduğu için bitki çayı tüketmek benim için de faydalı oluyor. Geçtiğimiz yıl evde hazırladığım bu karışımlar ile grip olmadan sorunsuz bir kış geçirdim bakalım bu yıl nasıl geçecek. Sizlerde bu bitki çaylarını evde bu şekilde demliyorsanız bana aşağıya yazabilirsiniz. Sorunuz olursa ya da başka alternatifler sunmak isterseniz görüşlerinizi almak isterim.  

Kendinize çok iyi bakın güzel bir gün sizinle olsun hoşçakalın..

@Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder