5 Kasım 2015 Perşembe

Zülfü Livaneli: Leyla'nın Evi

Leyla'nın Evi Kitabı

Kitaplarını okumaktan mutluluk duyduğum Zülfü Livaneli'nin, Leyla'nın Evi kitabını bundan 4 sene öncesinden okumuştum. Okumamda da biraz da olsa Güneri Cıvaoğlu'nunda etkisi olduğunu söyleyebilirim. 

Merak edenler için tam olarak zamanını hatırlayamadığım için kitabın içerisine attığım tarih 2011 yılını gösteriyor. Kanal D ekranlarında Güneri Cıvaoğlu'nun haftasonu yayınlanan 'Şeffaf Oda' isimli bir programı vardı. O haftasonu izlerken Leyla'nın Evi tiyatrosunun oyuncuları konuktu.


Bende o zamanlar kitabı okumak için arkadaşımdan ödünç almayı düşünürken tiyatro oyununun olduğunu görünce dikkatli bir şekilde programı izlemeye başladım. Hele bir de sevdiğim oyuncu Ayça Varlıer'in oynadığını görünce daha da tamam gitmeliyim dedim.


Her zaman ki gibi gitmeliyim dememe rağmen sınavların ve koşuşturmacıların yarattığı sıkıcı günlerde gitme fırsatı bulamadım. O öyle geçti derken arkadaşımın yılbaşı hediyesi olarak bana Leyla'nın Evi'ni aldığını görünce çok çoookk mutlu olmuştum iyiki de almış ☺️ Kitabın ilk sayfasına mutlaka tarih atarım. Yıllardan 2011'e dönmüş oldum. 

Kitabı otobüste okumaya başladım ve birkaç gün boyunca da elimden düşürmedim. Leyla Hanım, Yusuf ve Roxy'nin birbirine bağlanan hayatlarını okurken kendinizi kitaptan alıkoyamıyorsunuz. Karakterler o kadar güçlü ki okurken hayalinizde hemen Leyla Hanım beliriyor. 

Bir tarafta Roxy ve Yusuf bir yanda Leyla Hanım nasıl olucak bu iş derken Roxy karakterine inanılmaz uyuz olmuştum. Asi, dikkabaşlı, birazda ukala yapısı sinirimi bozarken Leyla Hanım'ın hanımefendiliği, kendine göre çizgisi iki zıt karakteri ortak bir payda da buluşturan Zülfü Livaneli'nin muhteşem kalemi diyorum. 

Mutlaka okunulması gereken kitaplar arasında yer almalı. Yıllardır seyirci karşısına çıkmaya devam eden tiyatro oyunuyla da bu başarıyı adeta kanıtlar nitelikte. Eğer önce tiyatro oyununu izleseydim biliyorum ki kafam da okuduğumla canlanan karakter özdeşmicekti ve ben bunun pişmanlığını yaşayacaktım. Hani ilk kitabı okursunuz sonra filme çekilmiştir izlersiniz ve beğenmezsiniz ya Leyla'nın Evi de benim için öyle olucaktı. 

Ama şimdi kitabı ilk önce okuduğum için gönül rahatlığıyla tiyatro oyununu izleyebilirim diyorum. Şuan da Aralık ayında Ankara'da oyun sahnelenmeye hazırlanırken Ocak ayında Kenter tiyatrosu ve Kadıköy'de sahnelenecekmiş. Kısmetse bu sene gidebileceğim 😊 Başka kitap tavsiyelerinde görüşmek üzere bol okumalı günler..

@Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder