8 Kasım 2015 Pazar

Basit Çikolatalı Kurabiye



Basit Çikolatalı Kurabiye

Herkese Merhaba.. Bu Pazar günün de sevdiklerinize basit ve kolay bir kurabiye yapmaya ne dersiniz. Damla Çikolatayı çok seven birisi olarak kurabiyeye çok yakıştırıyorum lezzet olarak.. 

Kurabiye yapmayı da çok seviyorum her seferinde daha farklı malzemelerle neler yapabilirim diye deniyorum. Sizlere daha öncede Nesquikli, Sıcak Çikolatalı Kurabiye tarifimi yazmıştım. Oda çok severek kısa sürede yapabilecek bir tarif..

Gelelim bugün yapabileceğiniz içerisinde damla çikolataların olduğu 'Basit Çikolatalı Kurabiye' tarifime.

Malzemeler: 
1 paket margarin
1 adet yumurta
3 kahve fincanı pudra şekeri
1 adet vanilya ve k.tozu
Alabildiği kadar un 
Üzeri için damla çikolata

Yapılışı:
Önce damla çikolata hariç bütün malzemeleri derin bir kap içerisinde harmanlayın. Ardından yavaş yavaş unu ekleyip hamur haline getirmeye başluyoruz. 

Burada önemli olan hamuru kulak memesi kıvamında bırakmanız çok aşırı un koyarsanız kurabiyeleriniz çok sert olur. Kabın içerisinden rahatça alabiliyorsanız ve yapışmıyorsa kıvamı olmuş demektir.

Ben bi ara bu damla çikolataların 2 renkli olanını bulmuştum. Kurabiyede o kadar güzel renk renk duruyolardı ki herkes nerden buldun diye soruyordu. Kısa süre sonra markete tekrar gittiğimde bulamadım ve çok üzüldüm o yüzden normal damla çikolatalardan aldım.  
  
Ben üzerine batırıyorum. Siz dilerseniz içerisine de atabilirsiniz. Eğer içerisine katarsanız hamurları ceviz büyüklüğünden biraz daha büyük koparıp elinizde köfte gibi bastırın. Çıtır çıtır farklı bir kurabiye oluyor. 



Ben tepsiye ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyorum. Damla çikolataları da ekledikten sonra 170 derecede yaklaşık 20-25 dakika boyunca pişiriyorum. Kurabiyelerin alt zemini pembeleşmeye başladıysa pişmiş demektir. Oradan da anlayabilirsiniz. 

İşte hepsi bu ben ne kadar uzun uzadıya anlattıysam da aslında oldukça basit bir kere denedikten sonra çok daha hızlı yapabilirsiniz. Ben kurabiyelerimi pişirdikten sonra yanına bol köpüklü Türk kahvesi yaptım, şimdi anneciğimle hem sohbet hem de beş kahvesi diyelim ☺️ Hepinize afiyet olsun, hamarat dolu günler dilerim.

Fotoğrafların izinsiz kullanılması yasaktır..

2 yorum:

  1. Pofuduk pofuduk ne güzel :))) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) kurabiye olsun candan olsun ;)

      Sil