24 Kasım 2015 Salı

Baş Yapıt: La vita è bella

La vita è bella izle

"Bu aslında basit bir hikaye ama anlatması kolay değil. Bir masal gibi, hüzün var ve masal gibi, mucize ve mutluluk dolu."

Bu filmi iki sene önce izlediğim de nasıl da haksızlık yaptığımı bir kez daha anlamış oldum. En iyi 50 film listesinde görmüştüm. La vita è bella yani Hayat Güzeldir filminin afişini de görünce aşk filmidir diye çok fazla üzerinde durmadan geçmiştim.

Birgün izlemeye karar verdim filmi ve kendime çok kızdım yaptığım haksızlıktan dolayı. Film de Guido'nun oğlu için neler yapabileceğini görüyorsunuz. Gerçekten çok etkilendim, filmin sonun da zaten gözyaşlarıma hakim olamadım. 
1997 yapımı olan İtalyan filmi La vita è bella yani Life is Beautiful II. Dünya Savaşı zamanında karısı ve oğlu ile birlikte Yahudi kamplarına götürülen Yahudi bir babanın ve peşinden giden İtalyan bir annenin, çocuğunu korumak için yaptığı sayısız özveriyi anlatıyor. Film 1998 Cannes Film Festivali'nde Büyük Ödül'ü kazandı. 1999'da 7 dalda Oscar'a aday olan film, en iyi yabancı film, en iyi erkek oyuncu ve en iyi müzik dallarında bu ödülü kazandı.

1998 yılından 2000 yılına kadar nice ödüller alan La vita è bella'nın çok daha fazlasını hakkettiğini düşünüyorum. Filmin ilk yarısın da bizleri güldürürken ikinci yarısın da yüzümüze tokat gibi savaşın getirdiklerini ve bıraktığı izleri yüzüzümüze çarpıyor. Savaş anın da bir babanın oğlunu korumak için yaptıkları aynı zaman da o halde bile yüzümüzü gülümsetmesi filmin başarısını kanıtlar derecesinde.
Mükemmel bir seneryoya ve zekice kurgulara sahip olan filmde en çok duygulandığım sahne kesinlikle bir babanın ölüme giderken bile oğlunun önünden askerlik yürüyüşü ile geçmesi oldu. Ölüme gittiğinizi biliyorsunuz ve oğlunuzu güldürmek için neşeli davranıyorsunuz...

Tıpkı filmin başında da dediği gibi “bu basit bir hikaye. ama anlatması pek de kolay değil” sesi bizleri düşündürmeye yetiyor. İkinci dünya savaşını anlatan diğer dönem filmlerine göre çok farklı ve çok daha başarılı. İzlemeyenler için kesinlikle izlemelerini öneriyorum. Pişman olmayacaksınız öyle ki en sevdiğiniz filmlerden birisi olacaktır diyorum ;)  
Haftasonunu ya da akşam iyi bir film önerisi isteyenler için iyi bir alternatif sizleri bekliyor. Patlamış mısır tadın da iyi seyirler dilerim :)

2 yorum:

  1. Hayatımda izlediğim en iyi filmlerden biridir Hayat Güzeldir. İzledikten sonra acı bir his bırakıyor insanda. Oyunculuklar da mükemmeldi ayrıca. Mutlaka izlenmesi, ders alınması gereken bir film. Sayenizde bir kez daha hatırlamış oldum, teşekkür ediyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film bittiğin de ağlamaya devam ettim bir babanın ölüme giderken bile oğlunu güldürmeye çalışması takdir edilmesi gerektiren bir performanstı ;) dediğiniz gibi ders alınması gereken bir film ;)

      Sil