1 Aralık 2015 Salı

Fantastik Bir Film: Bay Hiçkimse

Fantastik Bir Film: Bay Hiçkimse

"Eğer patates püresi ile sosu karıştırırsan daha sonra ayıramazsın, sonsuza dek. Baba’nın sigarasından çıkan duman bir daha asla içine dönmez. Geri dönemeyiz. Seçmek, bu yüzden zordur.."

Başlıkta bahsi geçen Bay Hiçkimse, 2092 yılında dünyada kalmış son ölümlü olan 117 yaşındaki Nemo adlı bir adam. Ölüm döşeğindeki Nemo genç bir çocukken bir peronda durduğunu hatırlar. Tren kalkmak üzeredir. 

Annesiyle birlikte mi gitmeli, yoksa babasıyla mı kalmalıdır? Bu karar, sonsuz sayıda olasılığı doğuracaktır. İşte filmde tam da konu bakımından bizlere 'her seçim bir vazgeçişdir' prensibini sorgulatıyor. 

Farklı bir film isterseniz mr.nobody yani bay hiçkimseyi mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. 3 yıl aradan sonra tekrar izledim filmi ikinci kez izlediğim de yine bende aynı hissiyatı verdi. Sanki bir film içerisinde aynı anda iki, üç tane film izliyormuşsunuz gibi geliyor. Beğenmedim gibi bir düşünce uyandırmasın sizde tam tersi kafanız allak bullak oluyor ve filme kendinizi kaptırmanıza neden oluyor.
Nemo annesi babası ayrılırken tren garında birisini seçmek zorunda kalır annesinin bindiği trenin peşinden koşarken babasının yanında mı yoksa annesinin yanında mı kalcağına karar veremez. Bizlerde hangisini acaba seçecek derken önümüze iki seçeneğide sunar. Filmin 141 dakika olması da bu seçimin sonuçlarını görmeye değer diye düşünüyorum. 

Nemo'nun yaptığı iki tercihde nereden bakarsanız bakın olumsuz olunca, Nemo da ikisinide tercih etmez ve araba yolundan koşar bir yaprağa alır, üfler yaptığı bu küçük şey bir kelebek etkisine neden olur ve ilerde o güzel kadın olan Annay ile karşılaşır. Film tüm kararlarının sonuçlarını görebildiği için, asla adım atmayacak birinin hikayesi. Eğer gerçekten geleceği görseydik o yol ayrımında asla adım atamazdık.
Şimdi 9 yaşında ki bir çocuğun hayal dünyasına dönmeye ne dersiniz? Kendinizi bu film de birçok defa sorgulayacaksınız. Kafanız karışacak ama sonun da izlediğnize asla pişman olmayacaksınız. Filmin müzikleri de izlerken ayrı bir keyif veriyor. Özellikle Nemo'nun geçmişe veya geleceğe dönerken ki hızlı geçişlerini çok beğendim. Film hem görsel uyumu hem de konusu ve müzikleriyle büyük bir başarıyı hak ediyor. 

Peki ya sizin verdiğiniz her bir karar kaderinizde ne kadar büyük bir etkiye neden oluyor?
Filmi izlerseniz ya da izlediyseniz aşağıya fikirlerinizi bana yorum olarak bırakabilirsiniz. Dilerseniz blogumda film/kitap kategorisinden diğer film ve kitap tavsiyelerime göz atabilirsiniz, kendinize çok iyi bakın hoşçakalın.. 

"Ölmekten korkmuyorum , yeterince yaşamamış olmaktan korkuyorum." 

"117 yaşındaki biri için doğum günü pastasındaki mumlar pastadan daha fazla para tutar"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder