27 Aralık 2015 Pazar

Yoksa Siz Hayla 'Uçurtma Avcısını' İzlemediniz Mi?

Uçurmta Avcısı filmi
İlk defa okuduğum bir kitabın filmini izleyince hüsrana uğradım. Normal de ikisinden birisini tercih ettiğim için sonuç çok fazla beni yanıltmazdı, sonuçta kitabını okumadıysam filmini izlediğim de doğal olarak etkilenmiş olurdum. Bu defa orjinal adı ile The Kite Runner kitabını okuduktan sonra filmini izleyince benim için tam bir hüsrandı. 

Aslında sebebinin kestirmekte çok zor değil, ben kafam da kitabı okurken karakterleri yarattığım için filmi izlediğimde uyuşmayınca ilk bi yadırgadım. Filmin sonuna geldiğim de sorunun sadece bu değil kitabı okurken benim yakaladığım heyecanı yakalayamıyışım olduğunu farkettim.

Bu arada eğer okumadıysanız Uçurtma Avcısı kitabını mutlaka okumanızı öneririm. Yok ben onca sayfayı okumakla uğraşamam derseniz o zaman google The Kite Runner filmi, yazıp açın ve izleyin derim :) Yaşanmış bir hikayeye okumak ayrı bir keyifti umarım izlemekte sizlere aynı sonucu verir.
Kısaca konusu ise şu şekildedir: "Afgan yazar Khaled Hosseini’nin (Halit Hüseyni) aynı adlı çok satan romanından uyarlanan “Uçurtma Avcısı-The Kite Runner”da, uzun yıllardır Kaliforniya’da yaşayan Amir adlı bir Afgan göçmeninin, çocukluk arkadaşı Hasan’ın oğlunun başının dertte olduğunu öğrendikten sonra ona yardımcı olmak için Taliban yönetiminin kontrolündeki ana vatanına geri dönüşünün çarpıcı öyküsü anlatılır."

Gelelim Uçurtma Avcısı'nın başarılarına. IMDb'de de 7,6 puanını alan film, bir çok ödüle de aday gösterilmiş ve ödül almıştır. 2003 yılında yayınlanan kitap bir Afgan tarafından İngilizce yazılmış ilk romandır. New York Times'ın en çok satanlar listesinde bir numaraya kadar yükselmiştir. 
Afganistan doğumlu Amerikalı yazar Halit Hüseyni'nin (Khaled Hosseini) ilk romanıdır. The Kite Runner, ABD'li yapımcı Marc Forster tarafından çekilmiş ve 2007 yılında gösterime girmiştir. İngilizce olmayan en iyi film, 65. Altın Küre'de 'En iyi Yabancı Film' ve 'En İyi Özgün Müzik' kategorilerinde ödül almıştır. 

Hikayenin baş karakteri olan Emir'in Hasan'a yaptıklarına her ne kadar sinirlensem de sonrasın da vicdanıyla hesaplaşması beni etkili. Kitabın rüzgarıyla beraber hızınızı kesmeden benim gibi filmi de izleyebilirsiniz. Okuduğum onlarca kitap içerisinden etkisinden kurtulamadığım tek büyüleyici gerçek bir hikayedir. 

14 yorum:

  1. Ben kitabını okudum ve agladım müthisti filmini gorunce cok saşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi izleyince o etkiyi yaratmicak :) bende kitaptayken etkilendim ama film de beklediğimi bulamadım

      Sil
  2. kitapta çok etkilenmiştim filmini izleyemem her halde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kitap bittiğinde çok duygulanmıştım filmi izledikten sonra duygum filan kalmadı dedim bu ne :) olmamış bu alın bunu burdan.. herkeste aynı olmayabilir ama ;)

      Sil
    2. kitap benim psikolojimi bozmuştu :) filmi izlemem ya artık kitabını okuduğum filmleri izlemicem etkisi kaçmasın diye :)

      Sil
    3. bende uzun süredir öyle yapıyorum ;) gerçi türk dizilerini de düşünürsek aşk-ı mennuyu, yaprak dökümünü atlatmış insanlarız :))

      Sil
    4. :) Türk dizileri apayrı zaten :D

      Sil
  3. kitabını okudum ama evet ben hala izlemeyenlerdenim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izleme o zaman yazık etme güzelim kitaba ;) okuduğum kitaplar arasından filme çekilenlerden en beğenmediğim uçurtma avcısıydı.. o kadar heyecanla oku et filmi izleyince durum olumsuz oldu :(

      Sil
  4. kitabını okudum ama evet ben hala izlemeyenlerdenim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feno'm ben bu yorumuna civap vermeyi unutmuşum yahu 🙈🙈 izleme zaten kitabı ile çok alakasız olmuş 😒

      Sil
  5. Kitapların filmleri genelde kitap kadar etkileyici olmuyor.Kitap okurken karakterleri ve olayları hayal gücümüzle oluşturuyoruz. Uçurtma Avcısı kitabı okuyacağım kitaplar listesinde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle kitabını okurken yakaladığım heyecanı filmde göremedim hatta sıkıldım bile 😔 Bu kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim yaşanmış bir olayı anlattığı için daha çok etkilemişti beni 😊

      Sil
  6. Kitapların filmleri genelde kitap kadar etkileyici olmuyor.Kitap okurken karakterleri ve olayları hayal gücümüzle oluşturuyoruz. Uçurtma Avcısı kitabı okuyacağım kitaplar listesinde..

    YanıtlaSil